Sabeu qui són i què fan els tècnics d’informació de bus?
Treballen al Centre d’Informació de Bus, CIB i analitzen, distribueixen i integren tota la informació de l’estat de la xarxa en temps real. Són els tècnics d’informació de bus, els TIB.
Format per un equip de gent jove, dinàmica, preparada i polivalent, la Montserrat, el Raúl, el David, l’Alexis i l’Eduard donen cobertura informativa els 365 dies de l’any des del Centre de Control de Bus, al CON de Triangle. Aquesta ubicació els permet tenir una visió completa de l’estat de la xarxa de bus, fent ús de l’escolta activa com a eina fonamental per detectar, en temps real, qualsevol incidència.
La seva missió principal és la de planificar, elaborar i publicar els missatges i comunicacions necessàries per garantir que s’informa de manera òptima el client, donant missatges d’alt o baix impacte en funció del grau d’afectació al servei de bus de la ciutat, a més d’oferir informació de la gestió d’incidències i publicar missatges provinents de campanyes de comunicació corporativa.
Els canals de comunicació amb què treballen els TIB són dinàmics: per una banda, les PIU, situades a les parades de bus i, per altra banda, els SIU, instal·lats a l’interior dels vehicles. Amb aquests dos elements, els TIB informen els usuaris i usuàries de recorreguts afectats per alteracions planificades o per incidències sobrevingudes, a més d’encarregar-se del seguiment dels esdeveniments en curs: curses, concerts, talls a la via per festes o per obres de millora, comerç al carrer, entorns escolars segurs...
Aquesta funció informativa quedaria incompleta si no es tingués en compte el temps de pas que es visualitza a les parades de bus. Per aquest motiu també són els TIB els que activen i desactiven les previsions de temps anul·lant-les de les parades i també de l’aplicació corporativa iBus, amb què els usuaris i usuàries poden veure l’arribada dels dos propers busos des del dispositiu mòbil.
Cal afegir, per finalitzar, que una altra de les seves tasques és la de ser l’interlocutor directe amb els operadors d’informació i atenció digital, els IAD, i transmetre la situació real sobre l’estat de la xarxa de bus per tal de sincronitzar la informació que es publica a les xarxes socials.
En resum, els tècnics d'informació de bus proporcionen la informació al client en temps real de tot allò que passa a la xarxa de bus. Hi ha una incidència al vostre bus? Ells us n’informen.