TOLA en conducció a les vies del taller / P. Herrero
TOLA en conducció a les vies del taller / P. Herrero

Els TOLA de les proves de la L9 a l’aeroport

Trenta-quatre tècnics operatius de línies automàtiques (TOLA) estan participant en les proves de conducció de trens del tram 4 de la línia 9, que els primers mesos de l'any vinent unirà la Zona Universitària i l'aeroport.

Redacció / 29.01.15 - 10:55h

Des del 18 de novembre de l'any passat, amb el trasllat del primer tren dels tallers del ZAL ─Zona d'Activitats Logístiques de la Zona Franca─, a l'estació d'Aeroport Terminal 1, Metro va iniciar les proves de la línia 9 de metro dels trams 1 ─que va de l'estació d'Aeroport Terminal 1 fins a la estació d'Europa Fira─ i del tram 2 ─que va des de l'estació  de Zona Universitària fins als tallers del ZAL.

Els 34 TOLA són els responsables de la conducció dels trens, que es troben en fase de proves, i junt amb tècnics de Siemens estan desenvolupant diferents protocols per poder comprovar el funcionament tècnic correcte d'una línia amb 20 quilòmetres de longitud i 15 estacions.

El procés

Les proves es duen a terme de nou del matí a sis de la tarda, i actualment l'equip està treballant per la zona de l'estació Fira.

En aquesta primera fase de les proves s'estan fent tots els itineraris i recorreguts possibles a baixa velocitat per tal de prendre lectures de les balises del sistema ATC ─Control Automàtic de Trens─  i verificar-ne la localització correcta. Les proves consisteixen a verificar que la instal·lació dels elements fixos del sistema s'hagi fet correctament, localitzar les balises fixes instal·lades a la via i mesurar distàncies entre punts fixos de la infraestructura com ara canvis de via. Aquesta petita part de tot el procés serveix per comprovar les dades que formaran part de la base de dades d'invariants que utilitza el sistema ATC i que és necessària perquè el sistema pugui realitzar els càlculs que permeten la circulació en mode automàtic.

Tot i que ja fa dos mesos que estan fent proves, encara els queda desenvolupar uns 3.700 protocols de control, alguns dels quals els requeriran mesos de treball i en els quals comprovaran aspectes com ara instal·lació elèctrica, seguretat, ventilació, energia, comunicacions o portes automàtiques.

Està previst que el tram de metro Zona Universitària-Aeroport entri en servei el febrer de 2016 i registri 23 milions de viatgers anuals.

L'equip

Montserrat Oller Casals, Carlos Álvarez Cividanes, Ángel Álvarez Chamón, Israel Adame Calderón, Enric López-Sivera Salines, Javier Arjona Márquez, Enrique Urbano Blanca, Albert Organista Roa, Víctor Soriano Argiles, Estefanía León Rubiano, Isaac Gonzalvez Polo, Daniel Vasconcellos Rovira, Javier Braojos Boan, Samuel Valiente Arena, Jeremías Beldad Morales, Marc Saludes Monclús, David Gramaje García, Sergio Garrido Navarro, David Riera Cirera, Antonio Aranda González, Sergio Escalera Vázquez, Adrián Malavez García, Luis Font Ciprés, Javier Gil Fernández, Guillem Navarro Muñoz, Daniel Mateo, Miguel Ángel Rodríguez, Joan Rosillo García, David Heredia Ebri, Iban González Getino, Alejandro Molero Barea, Mostafa El Matalsi El Kouhli, Daniel Martínez Massas, Francisco Javier Timoneda Santana.

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB