Imatge Lourdes i Òscar
Imatge Lourdes i Òscar

L’AMBici, la bicicleta metropolitana que també utilitza el personal de TMB

La Lourdes i l’Òscar són persones usuàries habituals de l’AMBici, la bicicleta pública metropolitana que gestiona TMB i que l’any 2024 va superar els 1,6 milions de desplaçaments

Eloi Blanes / 09.09.25 - 12:37h

La Lourdes, responsable de projectes transversals d’infraestructures de Bus, és de les persones que tria l’AMBici per a fer-ne un ús lúdic, mentrestant, l’Òscar, tècnic d’implantació tecnològica a TMB, l’utilitza per anar i tornar diàriament de la feina. Tots dos a la seva manera, formen part dels més de 17.000 usuaris i usuàries que cada dia trien la bicicleta per a fer els seus desplaçaments personals i moure’s per l’àrea metropolitana.

Per fer un tomb durant un dia festiu o per anar diàriament al centre de treball, la bicicleta ha esdevingut un transport fàcil, sostenible i saludable que cada dia atrau a més gent i que respon a les necessitats de les seves persones usuàries. Actualment, l’AMBici ha ampliat el seu servei fins a les 2 de la matinada i gaudirà d’un abonament gratuït de tres dies per utilitzar durant la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible 2025, que se celebrarà del 16 al 22 de setembre

Parlem amb la Lourdes i l’Òscar per conèixer més sobre la seva experiència amb l’AMBici, la seva intermodalitat, els abonaments i com ha evolucionat el servei de la bicicleta metropolitana des dels seus inicis.

Hola, Lourdes i Òscar! Tots dos, sou persones usuàries de la bicicleta metropolitana. Què destacaríeu del servei d’AMBici?

  • Lourdes: A mi m’agrada que perquè és un sistema sostenible, fàcil d'utilitzar i que ha millorat molt les prestacions i la qualitat del servei comparant amb els seus inicis.
  • Òscar: És un servei àgil que em permet desplaçar-me de manera còmoda i sense preocupacions, amb una bona disponibilitat de bicicletes. És cert que al principi calia millorar diversos aspectes, però l’he utilitzat des del seu inici i he pogut comprovar, afortunadament, que el servei ha anat evolucionant. Tant les bicicletes, que al començament patien moltes avaries, com l’aplicació mòbil i el servei d’atenció en cas d’incidències han millorat notablement. Aquesta millora contínua ha contribuït a oferir una experiència d’usuari molt més satisfactòria.

Per a què feu servir l’AMBici? Feu un ús lúdic o diàriament per anar a la feina?

  • Òscar: Principalment, l’utilitzo per anar i tornar diàriament de la feina. També, a vegades, per moure’m pel meu poble o per desplaçar-me a municipis propers. Quan l’utilitzes de manera habitual, sorgeixen més oportunitats en què et planteges fer servir aquest mitjà en lloc d’altres, tant col·lectius com privats. Com passa amb altres decisions, si estàs acostumat a utilitzar-lo, és més fàcil tenir-lo present com a opció de transport.
  • Lourdes: Per la meva banda, jo l’uso més per a oci. Des d’on visc jo fins a Santa Eulàlia per exemple ho tinc molt bé i durant molt de temps he fet aquest trajecte fins allà per gaudir d’una estona amb bicicleta. En el meu temps lliure, m’agrada anar a fer un tomb i passejar en bici!

Creus que el servei de bici permet una bona intermodalitat? 

  • Òscar: Sí, és un servei que facilita molt la intermodalitat. Per exemple, per anar a la feina utilitzo l’AMBici fins a Cornellà i allà agafo la Línia 5 del metro a l’estació de Cornellà Centre. La parada de l’AMBici es troba just a l’accés del metro, cosa que fa molt còmode el transbordament. També l’he fet servir en combinació amb línies d’autobús. En general, ofereix moltes possibilitats per fer trajectes combinats.
  • Lourdes: Oi tant, coincideixo! És un bon complement per a la xarxa principal de metro i bus. 

Quin abonament creus que s’adapta millor a tu? Consideres que hi ha un bon sistema d’abonaments?

  • Lourdes: Jo tinc l’abonament combinat amb Bicing i, ja que no soc una ‘heavy user’, l’utilitzo ocasionalment, pago per ús. En el meu cas, considero els preus molt raonables.
  • Òscar: Jo faig servir l’abonament anual d’ús únic de l’AMBici perquè els meus trajectes habituals no són cap a Barcelona. Tot i això, considero molt interessants els preus dels abonaments combinats amb el Bicing, que poden ser molt útils per a qui es desplaça sovint entre municipis i la ciutat.

De quina manera encoratjaries als teus companys i companyes per utilitzar AMBici?

  • Òscar: Sempre que surt aquest tema en una conversa, animo a tothom a fer-lo servir, sobretot a aquelles zones on les estacions estan ubicades en llocs que els hi són pràctiques. És cert que, en general, encara hi ha gent que no considera la bicicleta com una alternativa real de transport, però crec que això pot ser una qüestió cultural. En altres ciutats europees, l’ús de la bici està molt més integrat en la societat, fins i tot amb preferència de circulació respecte als vehicles privats.
  • Lourdes: Els diria que ho provessin en hores vall, ja que pot ser una opció agradable i convincent. En hora punta és més complicat, malgrat que els carrils bici cada vegada són més nombrosos. 

Quina valoració feu de la vostra experiència com a usuari i usuària de l’AMBici?

  • Lourdes: He tingut la sort de treballar en el mateix espai físic que l'equip d’Ambici de Zona Franca 2 i no puc més que felicitar-los pel treball ben fet i l'esforç realitzat. El sistema funciona cada dia millor, amb més prestacions, inclosa l'ampliació d'horari fins a les dues de la matinada. En cas d’incidència l'atenció telefònica respon i resol amb agilitat.
  • Òscar: Estic molt satisfet amb el servei que m’ofereix l’AMBici. Moltes gràcies per donar-me l’oportunitat de compartir el meu punt de vista sobre aquest servei, que espero que continuï creixent en oferta i prestacions i l’enhorabona a l’equip que des de TMB fa possible que puguem gaudir, i cada dia millor, d’aquest servei!

 

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB