Comença la prova pilot dels nous sistemes d’informació a l’usuari a metro
Aquest 16 d’agost s'ha donat el primer pas, amb una prova pilot, per a la futura renovació dels INPs de línies convencionals de metro. Els tres primers dispositius estan a les estacions de Can Boixeres i Cornellà Centre, de l’L5.
En la informació que rep el passatge del metro, els INPs juguen un paper decisiu, avisant del temps que falta per a què el pròxim tren s'aturi a l'andana i de les incidències en el servei.
TMB ha iniciat aquest 16 d’agost un procés de renovació tecnològica d’aquests dispositius que, més enllà de la millora quant a les prestacions tècniques dels equips, suposarà un impuls a la informació al passatge.
El projecte (que arrenca ara, amb el pla pilot que posarà a prova el nou maquinari) compta amb finançament dels fons europeus. El procés desembocarà en la renovació global dels INPs de línies convencionals (els situats a les andanes, els vestíbuls i els passadissos d’enllaç).
Les noves pantalles estaran habilitades per poder emetre informacions de diferents tipus, combinant la que ara s’ofereix des de diversos canals. Així, a banda del temps d’arribada dels següents dos trens i dels avisos d’incidència, també es farà arribar al passatge informació general de la xarxa i del servei, normatives, recomanacions i campanyes corporatives.
Prova pilot a Can Boixeres i Cornellà Centre
Dues estacions de la línia 5 (Can Boixeres, a andana i vestíbul, i Cornellà Centre, a andana) acullen les tres noves pantalles que, en un primer moment, mostraran una imatge fixa amb el recordatori que el projecte compta amb finançament del Ministeri de Transport (MITMA) i de Fons Europeus.
Serà durant el mes de setembre quan els tres aparells començaran a mostra informació de servei. La substitució dels INPs actuals pel nou model serà progressiva, essent la previsió que tots hagin estat renovats cap al desembre de l’any 2024.