Nou contracte programa per import de 1.273 milions d’euros
El finançament del transport públic es concreta aquest any a través d'un nou contracte programa que recull les subvencions que aporten les administracions públiques per complementar la recaptació per la venda de títols de transport.
Les administracions que sostenen el sistema de transport públic de la regió metropolitana de Barcelona estan ratificant els compromisos de finançament continguts en el contracte programa per a l'any 2013, que s'eleva a 1.273,74 milions d'euros.
Aquest és el cost actual de funcionament del conjunt de serveis de metro, autobús, trens i tramvies al llarg de dotze mesos, un import que era de 506 milions d'euros en el període 1998-2001, a l'inici de la integració tarifària.
Les tarifes aporten el 45% del cost
Del cost pressupostat aquest any, les tarifes en continuen cobrint menys de la meitat, el 45,7%, és a dir 582,44 milions, segons ha informat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), un dels ens consorciats a l'Autoritat del Transport Metropolità, juntament amb l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l'administració general de l'Estat.
Un altre 43,27% (equivalent a 551,21 milions d'euros) correspon a la suma de les aportacions de les diferents administracions, desglossades de la següent manera: l'AMB hi aporta 94,76 milions (17,19%), la Generalitat de Catalunya 281,13 milions (51%), l'Ajuntament de Barcelona 80,38 milions (14,58%) i l'administració general de l’Estat 94,92 milions (17,22%). La resta de necessitats del sistema (140,09 milions, l'11%,) corresponen a endeutament.