Una imatge de les obres a Triangle
Una imatge de les obres a Triangle

Completada la renovació del paviment de la cotxera de bus de Triangle

El reforç de la superfície era necessari per acollir una flota de vehicles 100% elèctrica. Les obres han complert els terminis previstos gràcies a la coordinació de totes les parts implicades.

Redacció - Departament d'Infraestructures / 13.02.25 - 10:45h

La cotxera d’autobusos de Triangle té la peculiaritat de estar construïda sobre les cotxeres de metro de Triangle ferroviari. Aquesta cotxera es va dissenyar pensant en la flota de combustió, amb característiques diferents a la nova flota elèctrica. La diferència més important és la incorporació als vehicles de les bateries i el seu pes associat. L’arribada dels nous autobusos elèctrics, la implantació de nous carregadors i subestacions elèctriques per alimentar-los, juntament amb la necessitat de renovació del paviment, va portar a desenvolupar un nou projecte de reforç i millora de la cota 19,70 m de la cotxera de Triangle .

El 2018 s’iniciava la primera fase de formigonat i, al llarg d’aquests anys, s’ha anat substituint progressivament a mesura que arribava la nova flota, fins a completar la totalitat de la llosa de la cota 19,70 m. Això ha permès anar instal·lant la infraestructura necessària paral·lelament a l’arribada dels nous autobusos elèctrics. La conseqüència última ha estat la preparació de la cotxera per acollir una flota 100% electrificada

Al març de 2024, es van iniciar les darreres fases dels treballs de reforç de la llosa, que van concloure al desembre del mateix any. Es va dissenyar el pla de treball perquè les actuacions més disruptives, com l’afectació dels carrils de repostatge, es realitzessin durant l’estiu, aprofitant la disminució d’activitat estacional. 

La clau de l’èxit de l’execució d’aquesta obra ha estat la col·laboració entre el departament d’Infraestructures i l’equip de pati, que va permetre que es pogués executar dins dels terminis previstos. Ha calgut, així mateix, l’esforç dels molts i moltes professionals implicats. També del conjunt del personal de la cotxera Triangle per continuar prestant el servei tot i estar els treballs del projecte en marxa, combinant-los amb l’operativa diària fins i tot en els moments de més exigència de la jornada, com les sortides i entrades del servei.  

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB