Grup de socis de visita a Girona / Toni Bruquetes

Girona, temps de flors

El diumenge 18 de maig, uns quants socis de l'Associació de Jubilats d'Autobusos van gaudir d'una visita inoblidable a Girona.

Toni Bruquetas / 19.06.14 - 13:46h

El diumenge 18 de maig es va despertar el dia amb un sol brillant, que omplia d'energia i optimisme tots els que formaven part de la sortida que l'Associació va planificar per gaudir d'una visita inoblidable.

A les 8.30 del matí, seixanta-set persones, entre jubilats, familiars i amics, vam omplir l'autocar disposades a gaudir d'una excursió que ens portava a visitar la immortal Girona, una Girona en Temps de Flors. Aquella setmana, la ciutat ens rebia engalanada de flors. A les avingudes, carrers, places i per qualsevol racó apareixien estupendes i artístiques composicions florals que deixaven meravellat i sorprès tothom que s'aturava un instant davant el prodigi de tantes i tantes flors.

No sé si algú va disposar del temps suficient per poder visitar els més de cent llocs guarnits, concretament cent vint-i-dos. Si alguns van poder arribar a tots aquests racons, poden tenir-se com uns sers afortunats, ja que valia la pena no deixar-ne cap ni un per contemplar. Els que no vam poder gaudir-los tots també ens sentim molt satisfets, perquè els que no havíem estat mai a Girona també ho vam aprofitar per visitar museus i monuments de la històrica ciutat.

Es feia l'hora de tornar cap a l'autocar i pel camí, a la plaça que hi ha davant de la catedral, vam contemplar com un parell de colles castelleres van carregar i descarregar les seves construccions, un quatre de set amb folre i un tres de sis amb agulla.

Vista aquesta actuació dels castellers, vam pujar de nou al bus, que ens va portar cap a Banyoles. Al costat del seu famós llac, el restaurant La Carpa ens va oferir un bon menú que varem “rebre” de bona gana, ja que era l'hora de recuperar energies després de les caminades fetes al matí contemplant els carrers, places i flors de Girona.

Durant el dinar, en les converses i comentaris predominava la impressió favorable del que s'havia vist durant el matí i de l'encert que l'Associació de Jubilats i Pensionistes de Tramvies de BCN havia tingut en organitzar l'excursió a Girona en el seu Temps de Flors, que de ben segur que serà gratament recordada molt de temps.

En acabat de dinar, el moment es prestava per a una passejada pel voltant de la riba del llac, i qui més qui menys ho va aprofitar per immortalitzar en fotos el lloc on érem, el llac de Banyoles.

Arribada l'hora de tornar, vam pujar un altre cop a l'autocar, feliços i contents d'haver passat un bon i profitós dia, en què ens vam “alimentar” per Girona de cultura i de bellesa. Ara ja pensem en la propera excursió.