Mario / Pep Herrero
Mario / Pep Herrero

Mario Calvo, ambaixador TMB

Diplomat en turisme i amb una forta experiència en el món dels hotels i de l’interiorisme, el Mario va arriscar-se a muntar la seva pròpia empresa. 

Albert Piqué / 24.04.19 - 07:50h

La crisi econòmica va fer que hagués de reinventar-se quan el mercat laboral ja no apostava per ell. 

Qui és el Mario Calvo? 

Doncs mira, el Mario és un home amb moltes facetes. Vaig diplomar-me en turisme i durant un temps vaig estar treballant en hotels. Fruit de l’atzar, en el darrer hotel on treballava vaig conèixer un empresari del món de l’interiorisme que em va oferir una feina de coordinador de projectes. Tot i que era un canvi radical, la proposta era molt interessant econòmicament i alhora amb millors horaris que l’hostaleria, així que vaig decidir canviar. Durant una colla d’anys vaig treballar per a aquell empresari, fins que finalment vaig decidir muntar, juntament amb una sòcia, la nostra pròpia empresa. Ella s’encarregava de la part més creativa i jo gestionava la feina més executiva, la gestió del personal i la relació amb clients i proveïdors. Tot anava bé fins que l’any 2008, amb l’inici de la crisi, i abans que fos massa tard, vam decidir tancar. 

A partir de llavors, i sempre amb el suport incondicional de la meva família i dels meus amics, que en tot moment m’han fet costat, vaig començar a pensar en allò que ara està tan de moda, reinventar-me. 

Va ser difícil, per a una persona com tu, per a un professional com tu, fer aquesta reinvenció?   

Més que difícil, et diria que va ser tot un repte personal. Tenia dues opcions, o ficar-me al llit tapat amb l’edredó de plomes i no sortir-ne mai més, o fer com l’au fènix, és a dir aixecar-me i continuar endavant. I aquesta darrera va ser la meva opció. 

Saps què passava? Quan vaig començar a buscar feina sempre passava el mateix, “overcurriculum”, o sigui, massa preparat. A les empreses els feia por contractar un professional que ja passava dels quaranta anys i amb una trajectòria professional com la que jo tenia. Va ser llavors quan em vaig assabentar de la convocatòria de TMB per a conductors de bus de cap de setmana, i el millor era que, per a TMB, l’edat i l’experiència no eren cap problema. De fet, m’atreviria a dir que disposar de formació universitària en turisme em va ser de gran ajuda, entre altres coses, pels idiomes que parlo. Els primers sis mesos que vaig ser a la casa vaig estar treballant al bus turístic. Posteriorment, la meva formació m’ha ajudat per anar superant els processos de selecció que avui m’han portat fins aquí. TMB va apostar per mi en un moment difícil, i això no ho oblidaré mai.  

Què és el que et va atreure de TMB per apropar-t’hi professionalment? 

El fet de saber que TMB és una empresa en la qual, si tu t’hi dediques i respons, et permet arribar on vulguis. De fet, vaig estar gairebé un any sencer preparant-me les proves de comandament, la plaça que ara ocupo. 

Explica’ns quina ha estat la teva trajectòria a TMB.

Vaig fer un any de conductor de cap de setmana, després dos anys més de conductor a jornada completa, i ara, des de l’1 de desembre del 2017, sóc comandament d’explotació de la xarxa de bus. 

Aleshores, a més a més de la formació, la teva experiència en gestió d’equips també et deu ser de gran ajuda per a la teva feina actual. 

Correcte, abans gestionava industrials i treballadors propis, i ara, des de la sala de control, m’encarrego d’uns 60 o 80 busos, i, per tant, he de donar servei als conductors  d’aquests vehicles, ja sigui en cas d’accident, per supervisar la regularitat o si hi ha una indisposició.

El teu creixement a TMB ha estat fulgurant. Fins on vols arribar? 

Això és difícil de dir; m’agrada la meva feina, però no em tanco a altres projectes, això sí, sempre dins de TMB. Estic pensant a continuar formant-me. No descarto a mig termini fer un màster en desenvolupament competencial, coaching i lideratge. Sempre amb l’objectiu de millorar i créixer com a persona i com a professional, i el temps dirà fins on arribo. 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB