Imatge general de la ciutat de Cuenca, Equador
Imatge general de la ciutat de Cuenca, Equador

TMB s'adjudica l'estudi complementari del sistema tarifari integrat del transport públic del cantó de Cuenca, Equador

Al mes de febrer l'Ajuntament de la ciutat equatoriana de Cuenca va contractar Ferrocarril Metropolità de Barcelona per a dur a terme els estudis complementaris per implementar un sistema tarifari integrat de transport públic massiu, SITPM, que inclou tramvia, autobusos urbans, microregionals i interparroquials.

Redacció - Cooperació Tècnica i Promoció Exterior / 24.04.14 - 11:28h

L'estudi complementari està projectat per al període 2012-2044 i inclourà la definició de tots els elements necessaris en un sistema tarifari integrat, un pla d'implementació i recomanacions per a la selecció de la tecnologia més adequada que garanteixi l'èxit de la proposta.

Els transports del cantó de Cuenca que són objecte del projecte són autobusos urbans, interparroquials, microregionals i escolars, tramvia, taxi, vehicles privats, bicicletes i desplaçaments a peu.
La durada prevista per desenvolupar els treballs és de 6 mesos i comptarà amb la participació de 16 experts.

Objectius

Per aconseguir l'objectiu principal de l'estudi, serà necessari complir els següents objectius específics:

  • Reducció de la despesa per concepte de transbordament per als usuaris.
  • Millora de l'operació del sistema de transport públic massiu.
  • Control i minimització de l'evasió de pagament.
  • Elaboració d'un pla de gestió tarifària que inclogui els diferents mitjans de transport públic que intervenen dins del cantó de Cuenca.
  • Definició del marc institucional, administratiu, socioeconòmic, tarifari i financer més apropiat per a la implementació i l'operació del sistema integrat de transport públic massiu.

 

Etapes del projecte

El projecte s'ha dividit en sis etapes.
1. Caracterització del SITPM del cantó de Cuenca, així com la revisió i la validació.
2. Anàlisi Benchlearning de 5 experiències de sistemes tarifaris integrats de transport (STIT).
3. Marc legal, institucional, administratiu, socioeconòmic, tarifari i financer per a la implementació i operacions de l'STIT.
4. Disseny i pla d'implementació de l'STIT i inserció urbana.
5. Disseny del pla de socialització, consulta i comunicació per a la implementació de l'STIT.
6. Bases de licitació i altres instruments administratius per a la implementació.

Tanmateix, l'any 2012, com a pas previ a la construcció del tramvia de la ciutat de Cuenca, Metro va participar en la fiscalització dels estudis complementaris i d'enginyeria bàsica de la xarxa primària de transport de la ciutat de Cuenca, tramvia de Cuatro Ríos, en consorci amb l'enginyeria AYESA.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB