La valoració del servei de bus puja entre els barcelonins
Els ciutadans de Barcelona han tornat a puntuar amb notes màximes els serveis de TMB. La pujada de la valoració de l'autobús, de tres dècimes en un any, coincideix amb l'inici del desplegament de la nova xarxa.
L'Enquesta de Serveis Municipals 2013, de l'Ajuntament de Barcelona, mostra un augment de la valoració dels serveis de transport de TMB, tant del metro com dels autobusos, que se situen entre els set serveis públics més ben considerats per la població.
El metro ha guanyat dues dècimes de valoració, fins a 7,3 punts sobre 10, i iguala la nota del 2012, que va ser la millor que s'ha aconseguit en la sèrie històrica. Només les biblioteques (7,6) i la recollida d'escombraries (7,4) tenen puntuacions superiors. A més, hi ha un 28,5% d'enquestats que creuen que el metro ha millorat l'últim any, davant d'un 53,1% que opinen que funciona igual que abans i un 10,6% que troben que ha empitjorat.
L'efecte de la nova xarxa
El que ha fet un salt més notable és l'autobús, que passa del 6,6 al 6,9 de valoració mitjana, tres dècimes més. Els que opinen que en aquest servei hi ha hagut una millora són el 30,6%, mentre que el 45,3% estimen que no ha variat i el 16,1% el veuen pitjor. Aquesta onada de l'enquesta de serveis és la primera que es fa després de la implantació de les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus, l'octubre del 2012, línies que des d'aleshores han tingut una evolució positiva tant de demanda com de valoració per part dels usuaris, que al març li donaven un 7,6 sobre 10 i en destacaven la informació de servei, la rapidesa i la freqüència.
L’Enquesta de Serveis Municipals, el resum de la qual es pot consultar en línia, s’ha realitzat enguany durant els mesos d’abril, maig i juny, a partir d’una mostra de 6.000 entrevistes domiciliàries. Les dades representen l'opinió del conjunt de ciutadans, tant si són usuaris dels serveis com si no.
Pel que fa als usuaris, TMB els consulta regularment per elaborar els estudis de percepció del client i els índexs de satisfacció, que donen de manera sostinguda puntuacions també de notable. Un altre indicador de l'opinió dels usuaris s'obté a partir del que indiquen al registrar-se al Club JoTMBé, que dóna accés a informació de servei, descomptes, promocions i altres avantatges. La valoració dels 58.000 inscrits fins al mes d'agost passat, per al conjunt dels serveis de TMB, se situa també en la franja del notable, en concret en una mitjana de 7,21.