El Congrés Mundial de Mòbils, un altre desafiament
Del 25 al 28 de febrer se celebra una nova edició del Congrés Mundial de Mòbils, aparador de la tecnologia més avançada del sector de la telefonia personal, i TMB hi està contribuint amb l’aportació de la capacitat de transport de les seves xarxes.
No hi ha esdeveniment massiu a l’àrea de Barcelona que no posi a prova la mobilitat. El Congrés Mundial de Mòbils (MWC en la sigla anglesa) que se celebra aquesta setmana està suposant un repte per a les xarxes de metro i autobusos, que estan responent a l’altura de les exigències.
El trasllat del congrés del recinte de Montjuïc al de Gran Via ha fet que es guanyi espai, més de 20.000 metres quadrats, i també visitants. Aquest any se’n calculen uns 70.000, una xifra de rècord. Des de la primera edició, el 2006, el nombre d'assistents s'ha multiplicat per quatre i, els últims cinc anys, els expositors s'han duplicat, aquest any en són 1.500.
En contrapartida, s’ha hagut d’organitzar un dispositiu de mobilitat més complex, ja que el transport públic més massiu, el metro, no arriba encara al recinte firal de l’Hospitalet de Llobregat. No obstant, la combinació de metro i FGC és la més recomanada entre els assistents al congrés, i també la més utilitzada, com demostra la xifra de 35.000 viatges extra registrats el primer dia, en comparació amb un feiner semblant. A Espanya es van comptabilitzar unes 15.000 entrades més de l'habitual.
Punt d'intercanvi d'Espanya
TMB s’ha implicat en el dispositiu de mobilitat de l’esdeveniment reforçant la senyalització, la informació i el personal del punt d’intercanvi d’Espanya, on conflueixen les línies 1 i 3 de metro i la línia del Llobregat de FGC, així com línies urbanes i interurbanes de bus. Altres vies d’accés i sortida del recinte firal són les línies regulars de bus H12 i 79. Les alternatives es difonen en un espai especial d'el web i MouTV.
Igualment, l’organització del Congrés de Mòbils ha contractat a TMB un servei especial d’autobusos entre la plaça d’Espanya i el recinte firal que funciona com a alternativa al transport ferroviari en cas de saturació. Són un nombre variable d’autobusos articulats, fins a un màxim de 25, que estan a disposició dels congressistes en la franja matinal de 7 a 10 i a la tarda a partir de les 6, excepte dijous, que funcionarà de 13.30 a 16.30 h.
El del mòbil és segurament un dels sectors més pròspers de la indústria de la tecnologia i amb un potencial molt prometedor. Per Barcelona, investida recentment com a capital mundial del mòbil, el congrés representa a més l’oportunitat d’injectar en l’economia local una demanda per valor de 300 milions d’euros.