Equip de bombers a l'andana de Fondo i al túnel / Pep Herrero
Equip de bombers a l'andana de Fondo i al túnel / Pep Herrero

Simulacre d'evacuació d'un tren automàtic a la línia 9

Protecció Civil de la Generalitat i TMB han fet un exercici per comprovar la capacitat de resposta dels equips i cossos d'emergència en cas d'haver d'actuar en un túnel a gran profunditat i els mecanismes de coordinació del Pla Ferrocat.

Marta Franco / 01.12.11 - 10:50h

La línia 9 de metro, a Santa Coloma de Gramenet, va ser protagonista del primer simulacre efectuat en una línia de metro sense conductor de la xarxa de TMB. En aquesta acció de rescat va descarrilar un tren a les proximitats de l'estació de Fondo i es va evacuar amb èxit tots els passatgers, quatre dels quals estaven ferits de diversa consideració.

El simulacre es va fer a través d'una estació de gran profunditat i de tipus pou com la de Fondo, en què l'accés es fa mitjançant ascensors que salven un desnivell d'uns 40 metres. L’acció va tenir lloc entre la 1 i les 3 de la matinada del 26 d’octubre, en la franja en què no hi ha servei de metro, per no afectar la mobilitat dels ciutadans de Santa Coloma de Gramenet.

Aquest exercici el van organitzar la direcció general de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat i TMB, amb la supervisió del director general de Protecció Civil, Manel Pardo, i del director general de Metro, Sebastià Buenestado. Així mateix, és fruit del conveni subscrit entre TMB i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet el 28 d’abril del 2009, per reforçar la coordinació i col·laboració de totes dues institucions en la millora permanent de la seguretat a la xarxa de metro a la ciutat.

Al simulacre hi van participar l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, Policia Local, Mossos d'Esquadra, Bombers de la Generalitat i Sistema d’Emergències SEM, empleats de TMB i tècnicsde la DGPC, a més de 100 estudiants de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la UAB i 40 voluntaris de Protecció Civil de Caldes de Montbui, Cardedeu, l’Hospitalet de Llobregat, Lliçà d’Amunt, Sant Andreu de la Barca i Viladecans com a figurants.

També va destacar la intervenció, com a passatgers, de cinc persones amb discapacitats de diferents tipus, integrants de l'Institut Municipal per a Persones amb Discapacitat de Barcelona, que van ajudar a verificar l'eficàcia dels sistemes d'evacuació en el cas de persones amb necessitats especials. En total hi van participar més de 200 persones.

Bombers atenent el passatge al túnel / Pep Herrero
Bombers atenent el passatge al túnel / Pep Herrero
Evacuació del passatge per la rampa frontal del tren / Pep Herrero
Evacuació del passatge per la rampa frontal del tren / Pep Herrero

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB