Alguns dels visitants a l'andana de la nova estació de Collblanc de la línia 9 de metro / Miguel Ángel Cuartero
Alguns dels visitants a l'andana de la nova estació de Collblanc de la línia 9 de metro / Miguel Ángel Cuartero

A peu per les noves estacions de la línia 9 a l'Hospitalet

Aquest dissabte 120 persones van baixar a l'estació de la línia 9 de Collblanc i van participar en una passejada en superfície pel tram de la línia 9 fins a Europa Fira, per descobrir els barris que enllaçarà el nou servei de metro.

Redacció / 26.10.15 - 09:05h

Donar a conèixer les possibilitats de transport que la línia 9 oferirà a partir de febrer del 2016, quan és previst d'inaugurar el tram Aeroport T1 - Zona Universitària. Aquest era l'objectiu d'un recorregut que ha tingut lloc aquest dissabte per les estacions de la línia 9 a l'Hospitalet de Llobregat amb una visita guiada a l'interior de l'estació de Collblanc.  

Unes 120 persones han tingut l'oportunitat de conèixer els detalls del projecte d'obra pública més ambiciós de la història de Catalunya i les seves implicacions al municipi, gràcies a aquesta activitat organitzada per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

El sector sud de la línia 9 de metro

A partir de febrer del 2016 el nou tram de la línia 9 del metro de l'àrea metropolitana de Barcelona, d'uns 20 quilòmetres de longitud,  discorrerà entre la Zona Universitària i les terminals T1 i T2 de l'Aeroport, passant per l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. Aquest nou metro de circumval·lació travessarà l'Hospitalet de nord a sud i generarà 5 noves estacions i noves connexions no radials des de Barcelona enllaçant amb el sistema ferroviari actual que dóna servei a la ciutat: les línies 1 i 5 de metro de TMB, la línia 8 d'FGC i els serveis de Rodalia de Renfe i d'FGC.

Aquesta línia evitarà la necessitat d'anar a Barcelona per canviar de línia, de manera que estalviarà molt de temps.

L'estació de Collblanc, preparada per a la circulació automàtica amb les portes d'andana / Miguel Ángel Cuartero
L'estació de Collblanc, preparada per a la circulació automàtica amb les portes d'andana / Miguel Ángel Cuartero
El vestíbul de la nova estació, adaptat per a persones amb mobilitat reduïda / Miguel Ángel Cuartero
El vestíbul de la nova estació, adaptat per a persones amb mobilitat reduïda / Miguel Ángel Cuartero
La línia de peatge amb portes PAR, preparada per a la posada en servei, a partir de febrer del 2016 / Miguel Ángel Cuartero
La línia de peatge amb portes PAR, preparada per a la posada en servei, a partir de febrer del 2016 / Miguel Ángel Cuartero
Uns visitants mirant les escales mecàniques de l’estació i comprovant-ne la profunditat / M. Á. Cuartero
Uns visitants mirant les escales mecàniques de l’estació i comprovant-ne la profunditat / M. Á. Cuartero

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB