L'Agustín en la visita al centre TMB Salut / TMB
L'Agustín en la visita al centre TMB Salut / TMB

L'Agustín, conductor de bus, compromès i innovador

ENTUSIASTA “Tot el que pots aportar a l'empresa suposa un benefici per al col·lectiu de treballadors i treballadores”

Redacció / 30.06.21 - 07:09h

L'Agustín Cenit Ruiz és conductor de bus del centre operatiu de negoci (CON) de Ponent i va entrar a formar part de la plantilla de TB el maig del 2007. 

Al llarg de l'últim trimestre de l'any 2019 i junt amb altres companys, l'Agustín va participar en el projecte Employee Journey Map (experiència del col·lectiu personal de conducció de bus), que té com a objectiu identificar els punts crítics i moments clau durant el cicle de vida de l'empleat en els diferents àmbits de l'empresa com la selecció, la formació, l'activitat ordinària i la jubilació. El primer pas a fer va ser fer la diagnosi de la situació, i una vegada identificats els punts clau de millora, el pas següent va consistir a desenvolupar i implantar accions per millorar l'experiència de l'empleat, en aquest cas del col·lectiu de conducció de bus, en el seu dia a dia dins de l'organització.

L'Agustín va participar en la fase de l'enquesta que es va fer a tot el col·lectiu i en els focus group que es van realitzar i on ja van sorgir algunes idees de millora que van acabar concretant-se a través de la plataforma TMBInnova. Les idees sorgides, agrupades en iniciatives, van ser sotmeses a votació de tot el col·lectiu de conducció per valorar la seva priorització i suport per part de la direcció. 

D’entre totes les iniciatives que es van presentar, dues són de l'Agustín: “TMB abraza a la juventud” i “Tu casa TMB, tu vida más fácil”.  Les seves propostes estan alineades amb projectes que l'organització ja està desenvolupant.

Felicitats pels dos projectes. En què consisteix cada un? 

Gràcies. El projecte “Tu casa TMB, tu vida más fácil” té com a principal objectiu millorar la qualitat de vida, el benestar i per consegüent, la felicitat emocional de cada treballador. El projecte pretén apropar els serveis mèdics de TMB als seus treballadors i  consisteix a avançar les proves mèdiques i si és necessari, realitzar els serveis de rehabilitació al treballador. En conclusió, seria realitzar una mútua interna de TMB. 

L'altre projecte, “TMB abraza a la juventud” està basat en la situació econòmica i social per la qual està passant la nostra ciutat. El projecte pretén apropar a la gent jove el món laboral de la mà de TMB. L'empresa gaudeix d'una àmplia varietat de llocs de treball ben diversos que podrien aprofitar els estudiants, tant de formació professional com  universitaris, per adquirir coneixements i experiència laboral per al dia de demà. D'aquesta manera, TMB seria una empresa de referència d'aprenentatge i propera socialment a la nostra joventut, a més de ser un referent per a les pròximes empreses on treballin els joves formats a TMB. 

A quins col·lectius de treballadors afecta?

Tots dos projectes van dirigits a tots els treballadors i treballadores de TMB. En el cas del projecte “TMB abraza a la juventud”, va més dirigit als treballadors de TMB que volen ensenyar, gaudir i compartir els seus coneixements amb el futur de la nostra ciutat.

I com va sorgir la idea?

En el cas de “Tu casa TMB, tu vida más fácil” la idea surt dels catorze anys que porto com a conductor a l'empresa, on he observat com molts companys pateixen malalties que els obliguen a sol·licitar una baixa temporal i que de vegades es veuen allargades innecessàriament pels temps d'espera que té la Seguretat Social. La idea és reduir el nombre de treballadors de baixa i millorar la seva qualitat de vida evitant esperes que TMB pot resoldre. 

Respecte de la segona proposta, surt de les meves pròpies vivències laborals i familiars, en què he pogut observar que la joventut cada vegada té menys motivació i té més difícil accedir a aquesta primera oportunitat al món laboral. 

Quins beneficis creus que aporten a l’organització?

Reducció del nombre d'empleats en situació de baixa temporal, a més d'aconseguir una situació de benestar amb l'empresa, que es preocupa de la salut física i psicològica dels seus empleats, realitzant proves que tenen temps d'espera superiors a un any. A més de la millora econòmica per a l'empresa en general. 

En el segon projecte, aconseguir un reconeixement com a empresa a la ciutat de Barcelona. Els treballadors es beneficiarien del projecte, serien més eficients i es podrien centrar en tasques més importants. 

S'ha adaptat la teva idea inicial al projecte final que ha desenvolupat l'empresa? 

Sí, l'empresa les ha tingut presents. Vaig ser convidat a visitar el nou centre mèdic que ha obert l'empresa, TMB Salut, al carrer Ribes, i vaig ser atès pel director del Servei de Salut, Seguretat i Benestar Laboral, Miquel Mira. 

I pel que fa a la proposta de “TMB abraza a la juventud”, vaig tenir una conversa amb la responsable d'atracció del talent, M. Isabel Pedrico, i per a la meva sorpresa vaig comprovar que moltes coses de les proposades ja estan en marxa i que estàvem molt alineats pel que fa a la idea i l'enfocament.

I ara què? En cas que es tornin a demanar més idees, en tens més de pensades? Hi continuaràs participant?

Sí, considero que tot allò que pots aportar a l'empresa suposa un benefici per al col·lectiu. Si sorgeixen noves necessitats, estaria encantat d'aportar les meves idees. 

Per què vas decidir participar en el projecte Employee Journey Map?

Vaig considerar que en aquest moment, i després de l'experiència de més d'una dècada a l'empresa, podia participar-hi amb idees que milloressin el dia a dia de tots i totes. 

Per acabar l’entrevista, què destacaries de l’experiència employee?

Destacaria la possibilitat de poder expressat lliurement les qüestions que són d'interès, tant per a mi com per a tots els meus companys. 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB