Començament de curs amb els deures fets
Durant l'estiu s'han fet als carrers de Barcelona una part important dels preparatius en la infraestructura per a la posada en servei de les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus, que han de començar a funcionar l'1 d'octubre.
Barcelona ha aprofitat els mesos de juliol i agost per donar un impuls fort als treballs previs a la implantació de la primera fase de la nova xarxa de bus, sobretot pel que fa a la reordenació del trànsit de determinats carrers, la reserva de carrils exclusius per al transport públic i la ubicació de noves parades. Per a les pròximes setmanes queden algunes intervencions urbanístiques, de senyalització vertical i horitzontal al carrer, el desplegament del mobiliari urbà i la senyalització de les parades així com la campanya d'explicació als usuaris i ciutadans.
Com va avançar Hora Punta, les actuacions les ha fet l'Ajuntament de Barcelona en les setmanes de menys activitat perquè el curs comenci amb els deures fets, i en tots els itineraris de les cinc línies de la primera fase de la nova xarxa, amb l'objectiu de facilitar les mesures de prioritat del bus i alhora millorar les condicions generals de la circulació.
Eix vertical V7 (Pl. Espanya - Sarrià)
- Canvi de sentit dels carrers de Nicaragua, per on pugen les línies 30 (futura V7), 43 i 78, i Equador, que ha passat a ser de baixada.
- Redistribució dels carrils del passeig de Sant Joan Bosco i reserva del carril de baixada per al bus i el taxi. Nou carril bus a Numància - Prat de la Riba.
- Canvi de sentit de diversos carrers per millorar la connexió entre Vergós i la Via Augusta en sentit muntanya, a la plaça d'Orient.
- Recreixement de voreres per muntar noves parades al carrer Constança i a l'avinguda de Sarrià.
Eix vertical V21 (Montbau - Pg. Marítim)
- Redistribució dels carrils a les dues calçades del carrer Marina, entre Almogàvers i la plaça dels Voluntaris Olímpics, i habilitació de carrils bus en tots dos sentits.
- Creació d'un carril bus al carrer Marina, entre Diputació i la Gran Via, en sentit descendent, perquè el bus V21, que baixa per Lepant, connecti millor amb el metro i els altres autobusos a Monumental i continuï recte per Marina.
Eix horitzontal H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig)
- S'han fet adequacions en tres parades del tramvia de la Diagonal, entre Palau Reial i Maria Cristina, perquè el bus pari a la mateixa plataforma en sentit Besòs, pel costat de la calçada central.
- S'està construint una nova parada al tronc central de la Diagonal davant l'Escola d'Arquitectura.
- S'ha preparat el nou gir a l'esquerra des de la calçada central a Maria Cristina cap a la Gran Via de Carles III i s'està construint la parada de Cartagena - ronda del Mig.
Eix horitzontal H12 (Gornal - Besòs Verneda)
- Reserva del lateral muntanya de la Gran Via, entre Marina i la plaça Espanya, per al transport públic, els serveis i els veïns.
- Reserva del lateral mar de la Gran Via, entre Llançà i la rambla de Catalunya, per al trànsit local i els girs a la dreta. Queda per fer la delimitació del doble carril bus a la calçada central, en el mateix sector, perquè la lína H12 pugui progressar entre el dens trànsit d'autobusos urbans i interurbans.
Eix diagonal D20 (Ernest Lluch - Pg. Marítim)
- Habilitació de l'espai al carrer de la Torre Melina perquè en una mateixa vorera se situïn els terminals de la D20 i els de les línies del Baix Llobregat 57 i 157, per afavorir l'intercanvi.
- Creació de carrils bus al Paral·lel.
De manera simultània, s'estan fent petits moviments de parades en itineraris de les futures noves línies, per millorar-ne la connectivitat, com és el cas del trasllat de la terminal de la línia 10 (futura V21) del carrer Trias Fargas al carrer Trelawny, per acostar-la a la terminal de les línies 57 i 157 (futura D20), itinerari que es farà efectiu el 12 de setembre. En altres ocasions, quan dues parades són molt a prop, se substitueixen per una de nova situada a mig camí, com ha passat al carrer Escòcia / Malgrat.
Les actuacions relacionades amb la nova xarxa de bus han constituït el més destacat del programa de millores a la ciutat d'aquest estiu. Entre les obres, la senyalització i la regulació semafòrica, l'Ajuntament de Barcelona invertirà un milió d'euros en la infraestructura de la primera fase de la nova xarxa.