
Més de 2.600 membres del personal de conducció de bus aprenen a gestionar les seves emocions
Entendre com funcionen les pròpies emocions per fer-ne una gestió adequada durant la jornada laboral. Això és el que han aconseguit els participants al taller formatiu Gestió eficaç d’emocions i conflictes.
“El que més m’ha agradat ha estat el que hem après per relaxar-nos i afrontar el dia amb més positivitat”; “hem pres consciència de possibles problemes quotidians i de com podem gestionar-los transformant-los en solucions amb assertivitat”. Són només dues de les moltes opinions expressades pels més de 2600 alumnes que han realitzat el curs Gestió eficaç d’emocions i conflictes.
El taller formatiu (de 7 hores de durada) s’ha impartit entre setembre de 2023 i febrer de 2025 al personal de conducció de bus. Els i les participants n’han extret eines per millorar la seva salut i abordar eficientment les interaccions amb el passatge.
Les persones assistents destaquen l’orientació pràctica de la formació i com es possible beneficiar-se del que han après tant a la vida laboral com a l’entorn personal.
Transformar les emocions en positiu
La primera part del taller estava centrada en conèixer i identificar les famílies d’emocions, conèixer els diferents estils de comunicació i comptar amb eines per aconseguir un estil assertiu, per arribar a una comunicació efectiva i respectuosa.
La formació també apropava al mindfulness (l’atenció plena en el moment present) incloent pràctiques de respiració. Un exemple de l’enfocament concret de la formació era l’exercici de respiració que incloïa per fer aprofitant les pauses als semàfors.
Després d’una meditació guiada conscient, els alumnes van confeccionar un avió de paper que van llençar per tancar el curs, després d’haver-hi apuntat què s’emportaven. Tot plegat, es van donar pautes per baixar el nivell d’estrès, gestionar millor els possibles conflictes i, a partir d’identificar les emocions que sentim, crear un nou marc per transformar les de caire negatiu en oportunitats.
Descobreix la valoració del taller que en fan dues de les persones participants a CanalBus digital.