Des del dia 23 d'abril la línia 30 va deixar de pertànyer al CON de Ponent per tornar al seu origen, al CON de Zona Franca, com a pas previ abans que sigui substituïda per una de les línies de la nova xarxa de bus, concretament l'eix vertical Sants-Sarrià.
La línia va arribar al centre amb l'última inauguració, cap a l'any 2002, exactament el 21 de gener. Ha estat, doncs, deu anys i tres mesos al CON de Ponent.
La característica de mutable de l'entorn en què treballem, de la ciutat i dels nostres clients va obligar, com a la resta de línies de la nostra empresa, a fer canvis d'oferta i horaris durant aquest període de deu anys. No obstant això, la professionalitat dels conductors i els comandaments sempre ha minimitzat els petits problemes que aquests canvis podien representar, i la línia sempre ha aconseguit un resultat satisfactori des del punt de vista de l'explotació. Com a exemples, destaquen la regularitat de la línia —visió del client— acumulada en dies laborables de gener a abril d'aquest any, que ha estat del 92,12%, i la puntualitat acumulada —també MPS— que ha estat del 92,94% en el mateix període en dies festius.
Ara la línia 30 assumeix el repte de convertir-se en una línia que ha de servir per verificar, en part, el pas de l'empresa cap al futur que suposa la nova xarxa de bus; i aquest pas s'ha de fer des del CON de Zona Franca. Esperem que compleixi amb totes les expectatives.
Com a conseqüència del trasllat de la línia 30 i per equilibrar les càrregues d'explotació dels centres, ha vingut al CON de Ponent la línia 21.
La línia 21 actua d'enllaç entre el Prat, la Zona Franca i el Paral·lel, i facilita la mobilitat a molts treballadors de la Zona Franca.
Amb aquesta línia ha arribat al nostre centre una bona part dels seus conductors fixos, la majoria amb bastanta antiguitat a l'empresa. La raó principal d'aquest canvi voluntari de centre és, tal com manifesten alguns d'ells, que la línia és bona, en el sentit que tots entenem per bona: que no és una línia amb trànsit excessiu, encara que en moments puntuals la ronda Litoral fa males passades; que gairebé no s'apropa al centre de la ciutat, encara que al Prat sí que volta una mica; que la majoria dels clients de la línia són treballadors que duen a terme la seva feina en alguna de les empreses de la Zona Franca i que no creen les dificultats que altres tipus de clients sí que poden causar al conductor; que els horaris es poden complir sense que això sigui una preocupació, etc. També hi ha qui viu al Prat i el punt de relleu que s'hi ha instal·lat el beneficia. Tots aquests motius que justifiquen canviar de centre, encara que no de línia, són igualment vàlids.
Així, doncs, donem la benvinguda a Ponent a la línia i als conductors que ja estan contribuint amb la seva professionalitat, els seus suggeriments i la seva integració a l'equip del centre per oferir un servei de qualitat als usuaris de l'entorn de Barcelona.