Els AIR’s reben el guardó de la Guàrdia Urbana de Barcelona
Van recollir la placa, en nom de tots els professionals del col·lectiu d’Assistència Integral en Ruta, AIR, el Carlos Porcel Guirao, responsable de la secció, i el Sergio Roda García, mecànic d’AIR.
Dins de la festa patronal de la Guàrdia Urbana que es va celebrar el dimecres a l’Auditori del Fòrum, Albert Batlle, Tinent d'Alcaldia de l'Àrea de Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior, va fer entrega d’una placa en reconeixement de la tasca i col·laboració a l’equip humà dels AIR amb la Guàrdia Urbana de Barcelona.
El guardó i reconeixement és fruit de la col·laboració que Transports de Barcelona mantenen molt directament amb el cos de la guàrdia urbana facilitant els recursos necessaris i contribuint a millorar la xarxa de bus davant els esdeveniments i obres que succeeixen a la nostra ciutat.
Enhorabona a tots els professionals que formeu l’equip AIR. Imagino que és tot un orgull rebre aquest guardó?
Moltes gràcies, doncs sí, és un orgull per a tots els integrants AIR, no ens podíem imaginar aquest guardó que ens fa molta il·lusió, és un reconeixement a la nostra secció, i al treball ben fet.
Quantes persones formeu part d’aquest col·lectiu?
Al nostre departament, som un total de vint-i-un AIR, més un cap d’equip, un auxiliar i un responsable.
La vostra tasca principal és atendre les incidències de la flota d’autobusos al carrer. Explicar-nos com és el vostre dia a dia?
El nostre dia comença al CON de Triangle, que és on tenim la base. En iniciar la nostra jornada donem per emissora l’inici, i el company de la sala del Centre de Control de Bus, CCB (lloc d’avaries), si té algun bus que necessiti la nostra intervenció, ens ho dona. Una vegada que terminem aquesta feina, si no hi ha res, quedem a l’espera que vagin surtin incidències.
Tenim un total d’onze furgonetes taller, denominades internament “Alfas” i tres camions grua denominats “Romeos”.
Per fer-nos una idea, al cap de l’any actuem en un total de 27.000 intervencions, ja poden ser avaries de poca durada (com nivells d’aigua motor, t-mobilitats, spv, etc...), fins tasques que podem trigar hores (accidents, avaries greus, etc...), per tal de portar el bus a la cotxera amb la màxima seguretat. L’any passat vam fer un total de 1.087 remolcs d’autobusos, i per part de la Guàrdia Urbana vam fer un total de 32 actuacions. Donem cobertura des de les 04.30 h fins a les 02.49 h, cada dia de l’any.
Amb models diferents d’autobusos, desenvolupant la feina en mig de la via pública, reparant o traslladant el bus a la cotxera per la seva reparació, s’han de tenir amplis coneixements del material mòbil. Quins coneixements són necessaris per a desenvolupar la vostra feina?
La nostra feina és molt peculiar, ja que la formació que es dona, és per fer tasques de manteniment i reparació dels vehicles al taller, no hi ha gaire formació per a complir les tasques que fem nosaltres al carrer. Hem de tenir formació de totes les marques i models de busos que tenim a la nostra empresa, i hem d’estar en formació contínuament. També som molt autodidàctics, i quan trobem solucions a problemes que ens trobem al carrer, ho compartim amb la resta del grup, i entre tots anem aprenent.
Sou uns professionals referents a l’àrea metropolitana de Barcelona. Guàrdia Urbana i altres organismes municipals sol·liciten dels vostres serveis. Quina és la relació que teniu amb la Guàrdia Urbana?
La nostra relació amb la Guàrdia Urbana és molt bona, ja que, al cap i a la fi, treballem per un objectiu comú, minimitzar les congestions de tràfic produïdes per autobusos avariats siguin nostres o vehicles externs. Les congestions de tràfic ens perjudica molt la regularitat de les línies afectades. Necessitem a la Guàrdia Urbana per tallar carrers per poder entrar amb la grua, desviar el tràfic per fer maniobres d’enganxament d’autobusos avariats, etc... i ells ens necessiten per retirar vehicles pesants de les vies ràpides per agilitzar el tràfic.
Un merescut reconeixement. Enhorabona!