Una proposta per potenciar la GenTMB App guanya el Repte d’intraprenedoria de TMBinnova
La idea proposada per l’equip de la Marta Franco, l’Agustí Albiol i la Cristina Casellas vol millorar la comunicació interna amb noves funcionalitats de l’app que ja utilitza gairebé el 100% de la plantilla.
Aquest dimarts, l’equip GenTMB App, format per tres persones de l’àrea de Màrqueting ha estat declarat guanyador del Repte d’intraprenedoria del TMBinnova, que aquesta edició buscava idees per millorar la comunicació interna a TMB.
En una gala celebrada al MACBA, la Marta Franco, responsable de Gestió i Operació Continguts i Xarxes Socials, l’Agustí Albiol, Project Manager Digital, i la Cristina Casellas, tècnica de Publicitat, han quedat en primera posició en una votació (renyida per la qualitat de les propostes) on competien amb les altres dues idees finalistes. La solució presentada per l’equip guanyador aprofita una eina ja disponible (la GenTMB App) per oferir nous continguts, personalitzats i engrescadors, a la plantilla.
La segona posició ha estat per l’equip Teams Human Communication, format per les Agents d’atenció al Client (de l’àrea Metro) Iman Aoulad, Eva Roldan i Laura López, que proposaven transformar la comunicació interna mitjançant un sistema innovador de reunions circulars als diferents departaments de TMB, que donessin veu a totes les persones.
El tercer premi ha reconegut la proposta de l’Antonia Cruz, responsable de Patrimoni Històric, Projectes educatius (àrea de Comunicació) i la Lorena Martínez, responsable de Comercialització, Productes, Serveis i Espais (àrea de Màrqueting), amb la proposta Erasmus TMB, que buscava augmentar el coneixement per part de tothom de la feina de la resta de companys i companyes a través d’estades a departaments diferents al propi.
Un premi renyit i compartit
Totes les persones que han intervingut, especialment el jurat, ha ressaltat la qualitat de totes les propostes, no només de les 3 finalistes sortides de les 7 de la fase prèvia, sinó de les 33 que s’han presentat. També s’ha destacat la feina dels impulsors del repte d’intraprenedoria, el TMBinnova, i de totes les persones implicades en el procés, des dels i les agents d’innovació, a les persones que han exercit la mentoria amb cada grup, ajudant-los a polir les idees al llarg de tot el recorregut del repte.
A més dels tres finalistes, hi ha hagut un premi al vídeo de presentació de la idea més votat (que ha estat també per a l’equip guanyador del repte) i per a dos treballadors de TMB (Joan Roda i Núria Vilà) que han destacat per la seva participació en els processos d’innovació relacionats amb els reptes.
La comunicació interna, com a element clau
Durant la seva intervenció, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ha recordat que la comunicació “no és un afegit a la nostra feina, és una part essencial de la feina de tothom” i que, en el cas de la comunicació interna, “busquem aportar benestar per als membres de l’empresa, però també per a la pròpia organització, perquè si tothom sap per a què treballem i se sent acompanyat en el procés, s’assoleixen els objectius”.
A l’acte del MACBA també ha intervingut Joan Cuenca, doctor en Comunicació, professor de Relacions Públiques i Comunicació Corporativa de la Facultat Blanquerna,i Cofundador de l'Associació Espanyola de Directius i Referents de la Comunicació Interna, Dirci. En la seva ponència Celebrant l’excel·lència de la Comunicació Interna, Cuenca ha mencionat tres conceptes clau en aquest àmbit: el compromís amb la identitat TMB, l’equilibri entre el treball i el benestar personal i la preocupació de les relacions humanes i la convivència.
La innovació no s’atura
El repte entra ara en noves fases que miraran d’avaluar la viabilitat de la proposta guanyadora, que planteja impulsar l’ús i l’atractiu de la GenTMB App a través de noves funcionalitats com, per exemple, un sistema de recompenses i reconeixement a les persones TMB, un calendari digital, gamificació o la integració d’una xarxa socials dins l’aplicació, fent-la també més personalitzada al gust i les necessitats de cada persona usuària.
Però no només. El jurat ha assenyalat que la qualitat de les idees presentades i la complementarietat de moltes d’elles pot fer que més d’una tingui un recorregut més llarg. Això sense oblidar que aquest any hi haurà una nova oportunitat per millorar algun aspecte de l’empresa a través d’un nou repte d’intraprenedoria.
Felicitats als guanyadors i guanyadores i a tothom que hi ha participant!