
TMB presenta la nova uniformitat del personal de metro i bus
Tretze treballadors i treballadores de TMB llueixen per primera vegada la nova uniformitat del personal de metro i de bus en un acte celebrat a l'estació de metro de Zona Universitària. Visualitza el nou vestuari!
TMB ha presentat avui la nova uniformitat que portarà a partir de 2027 el personal de les xarxes de metro i autobusos. El nou vestuari aposta per la comoditat i presenta una imatge més moderna i renovada, mantenint els colors corporatius de TMB.
L’actual uniforme, que és vigent des de l’any 1996, requeria un renovació per adaptar-se millor als nous temps i a les tasques del dia a dia del personal. Per això, la nova uniformitat transmet una imatge més moderna i confortable, amb un estil casual, i un patronatge ergonòmic, adaptat per a l’home i la dona.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha anunciat a l’acte que “la nova roba arribarà a tota la plantilla durant l’any 2027”. Mentrestant, Macon SA, l’empresa que ha guanyat la licitació, confeccionarà el nou disseny de roba que contempla novetats destacades com la incorporació del ‘polo’ com a peça de vestir estrella per substituir a les camises que porten 30 anys vestint tot el personal.
El nou vestuari renovarà la imatge dels treballadors i treballadores de base, de comandaments i CGOLS amb una mirada a la funcionalitat i comoditat. Per aquest motiu, s’ha incidit en escollir teixits lleugers, màniga curta per a l’estiu, i teixits càlids i màniga llarga per a l’hivern.
Els pantalons presenten dues opcions: tipus “xino” o bé “cargo”, amb butxaques als costats i els nous dissenys també afegeixen una jaqueta amb diferents peces que es poden portar juntes o separades, permetent diferents adaptacions en funció de les necessitats de cada moment: hi ha una parca exterior impermeable i resistent al vent que es pot portar sola; una jaqueta interior de teixit softshell (combinació de polièster i forro polar) que també es pot portar sola, amb o sense mànigues; i la tercera opció, que ofereix major protecció contra el fred i la pluja, és portar-les totes dues. També, s’afegeix la caçadora com a peça d’entretemps, l’armilla i l’anorac com a peces d’abric i es permetrà escollir faldilla o pantaló. Finalment, la corbata desapareix.
Els colors corporatius de TMB continuen molt presents i la nova uniformitat juga amb el vermell i grana, a més dels detalls en gris, respectant la imatge corporativa.
Per confeccionar el nou vestuari s’ha tingut en compte els resultats de l’enquesta que es va fer al febrer de 2022 a la plantilla que usa uniforme sobre com hauria de ser el nou vestuari.
Pots visualitzar totes les peces de roba en el document adjunt!