Tria la teva causa 2011 / Miguel Ángel Cuartero
Tria la teva causa 2011 / Miguel Ángel Cuartero

TMB guanya un premi del Col·legi de Periodistes

El Pla de Comunicació de TMB "Tria la teva causa 2011" guanya els IV premis de Gabinet de Comunicació del Col·legi de Periodistes de Catalunya, que ha destacat la feina feta pels periodistes de fonts de la companyia durant els darrers anys.

Redacció / 04.10.12 - 13:09h

El jurat de la Comissió de Gabinets de Comunicació del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha premiat TMB dins la categoria de millor pla de comunicació destacant la feina dels periodistes de fonts de l’empresa durant els darrers anys per haver desplegat una estratègia de comunicació que s’ha traduït en diferents plans i accions, tant interns com externs.

Segons l’acta del jurat de la quarta edició dels premis, "TMB ha demostrat una visió integral de la comunicació que incideix en tots els grups d’interès. El pla de comunicació Tria la teva causa 2011 replanteja una acció que es realitzava històricament dotant-la d’una clara intenció comunicativa", afirma.

A més, el jurat ha valorat especialment que el pla dóna resposta a diferents reptes de l’empresa, fa un ús intensiu ─i alhora plenament justificat─ de diverses eines de comunicació i presenta uns resultats que quantifiquen el retorn de la inversió.

La campanya "Tria la teva causa" es va posar en marxa el 2011, emmarcada dins del Pla Director de Cooperació i Solidaritat, i va néixer amb la intenció que fossin els treballadors de l’empresa els que decidissin quina havia de ser l’acció social en què la companyia havia de participar. La causa triada va ser la lluita contra el càncer.

Causes solidàries escollides pels empleats

Històricament TMB ha participat en diverses campanyes de caràcter social relacionades amb l’entorn proper o més llunyà, i gairebé sempre comptant amb el suport del grup de Voluntaris TMB. Però el 2011 va marcar un punt d’inflexió en la manera de participar en causes solidàries, ja que des d’aleshores són els mateixos treballadors els que decideixen la causa a la qual volen que la companyia doni suport.

A través de la intranet corporativa es va articular un sistema de votació per les cinc causes relacionades amb la gent gran, el càncer, l’alimentació i l’eradicació de la pobresa, els drets dels infants i les persones amb discapacitat. En el procés hi van intervenir cinc treballadors de TMB com a representants de cada una de les causes i hi van participar 2.000 empleats. En aquest sentit, cal destacar també la col·laboració de més de 15 entitats, així com d’Helena Rakosnik, Carles Gaig, Rudy Fernández, etc.

La Causa Gent TMB 2011 escollida va ser la lluita contra el càncer. Es va iniciar el procés de participació amb les entitats del sector i es va dissenyar de manera conjunta una acció de cooperació. En total es van portar a terme 10 accions diferents i la causa va recaptar gairebé 9.000 euros gràcies a la venda de gorres i postals nadalenques solidàries i a les aportacions dels empleats.

Aquest any, la causa triada com a acció del 2012 per donar continuïtat a aquesta iniciativa serà "Mou-te contra la fam i la pobresa".

Presentació de la campanya contra el càncer / Miguel Ángel Cuartero
Presentació de la campanya contra el càncer / Miguel Ángel Cuartero
Una de les accions durant la campanya / Miguel Ángel Cuartero
Una de les accions durant la campanya / Miguel Ángel Cuartero

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB