TMB Day: compartir el present per enfocar-nos cap al futur
Més de 1.000 treballadors i treballadores de TMB han participat del TMB Day, una jornada on s’ha parlat de la situació actual de la companyia, dels reptes que hi ha per davant i dels projectes que miraran d’assolir-los.
Compartir. Aquest és, per a la presidenta de TMB, Laia Bonet, el verb que ha presidit la jornada TMB Day, que s’ha celebrat en tres sessions (matí, tarda i nit) aquest 17 de desembre a l’Auditori de l’Illa Diagonal.
Hi estaven convocades més de 1.300 persones, membres de l’estructura de comandaments de l’empresa, que han escoltat a la direcció de TMB i a diversos companys i companyes explicar, d’on venim, d’on partim i cap a on volem anar.
Laia Bonet ha escollit el verb ‘compartir’ “perquè, per poder compartir, cal tenir alguna cosa en comú; en el cas de la gran família TMB, aquest punt en comú és que assegurem un dret de la ciutadania: la mobilitat”. Ha introduït el TMB Day definint-lo com “un temps i un espai, que no sempre és fàcil trobar, per compartir la gran quantitat de coneixement que tenim a la nostra empresa”.
La presidenta ha mostrat l’orgull de pertinença a una organització que “pensa en gran, que no s’acomoda i que millora a cada pas” i ha donat les gràcies per aquesta voluntat d’excel·lència i de servei a tot el personal de TMB.
El conseller delegat, Xavier Flores, ha assenyalat que, després de dos anys al càrrec, ha escoltat a moltes persones expressar que voldrien saber més de la feina que fan altres companys i companyes. TMB Day ha estat una de les fórmules trobades per apropar les persones i projectes de diferents empreses i àrees del grup entre elles.
Assumir els reptes
Si la introducció de l’esdeveniment ha vingut encapçalada per la paraula ‘compartir’, el substantiu ‘curiositat’ ha guanyat protagonisme a partir de la conferència d’Alfons Cornella, fundador d’Infonomia i de l’Institute of Next. Cornella ha recordat que la curiositat i la voluntat de solucionar problemes són el motor de la innovació, que “no va només de tecnologia”.
I com aplicar la innovació de forma útil (per a millorar el servei i la qualitat de vida de les persones) és la idea que ha sobrevolat el +TMB 2030, on els membres del comitè de direcció han apuntat els principals reptes que enfrontem com a companyia, partint de valors com el servei públic, les persones, la millora i l’excel·lència.
I per assolir els reptes, han donat una pinzellada sobre els objectius estratègics, amb la mirada posada al 2030. Algunes idees clau: posar el ciutadà al centre, mantenir i millorar la bona imatge de marca i el nivell de reconeixement social, les transformacions cultural, digital i verda, garantir la sostenibilitat econòmica o promoure la motivació i el sentit de pertinença de tothom que forma part de TMB.
En aquesta part de la jornada, Cristina Güell, Joaquim Balsera, Carlos Castiñeira, Òscar Playà, Míriam Manrique, Mònica Peinado, Nazaret González i Jaume Garcia, a més del conseller delegat, han parlat sobre el camí que hauríem de seguir per garantir el compliment dels objectius que ens faran superar els reptes.
TMB, visió global
En una companyia tan gran, poques persones estan al dia dels projectes, de present i futur, que estan en marxa a TMB vista en el seu conjunt: Bus, Metro, àrees corporatives, serveis i transports turístics...
Diferents professionals de la casa han pujat a l’escenari de l’Auditori per oferir un breu resum dels temes que més els ocupen (o els ocuparan en els propers anys) dins els seus àmbits de feina. En un primer bloc, Raúl Millán ha donat les dades (de rècord aquest any, amb previsió de superar els 700 milions de validacions a 31 de desembre) de passatge de Metro i Bus; l’Aitor Medina ha abordat la importància de la protecció de dades; Raquel Díaz ha parlat del que la mobilitat amb valors que representa la Fundació TMB.
Després de la projecció d’un vídeo que, amb tecnologia IA, reviu imatges de l’arxiu de TMB, Agustí López ha desenvolupat el punt en què es troba (i per on avançarà) la digitalització a Bus; Carlos Luque i Marta Gil han posat de manifest com de clau és comptar amb una bona ciberseguretat; d’altra banda, explicar la digitalització a Metro ha anat a càrrec d’Ignasi Oliver.
Carlos Castiñeira i Josep Mension han resumit l’Agenda Bus, després de l’emissió del vídeo que posa en valor al personal de TB; Oriol Curós i Ana Urbano han parlat de la nova uniformitat de Metro i Bus (en la qual s’està treballant, ara a la licitació, perquè sigui una realitat al 2027); per la seva part, Josep Maria Armengol s’ha centrat en la descarbonització de Bus.
El vídeo ‘Metro 24 hores’ ha donat pas a Alfons Andreu, que ha fet una panoràmica del pla de freqüències i l’increment de capacitat de Metro; els canvis al model de subministrament elèctric de TMB, amb col·laboració de Metro i Bus, ha anat a càrrec d’Ivan Altaba i Natàlia Bigas; hem sabut més dels plans de perllongament de la xarxa de Metro gràcies a Marcos González.
Rere el visionat del vídeo ‘Transports d’Oci’, Josep Canudas ha posat el servei d’AMBici en primer terme; Esteve Avilés i Míriam Dueñas han parlat de la T-mobilitat i de les noves màquines de venda de bitllets; i Núria Font i Pau Riu ens han resumit el pressupost de la companyia (“més gran que el del Barça”), a més de fer-nos veure l’impacte social de TMB que, segons recull un informe que es presentarà properament, la converteix en una empresa molt rendible, gràcies al retorn que fa a la societat en diferents aspectes (com, per exemple, el mediambiental).
El vídeo ‘TMB a prop de tot’ ens ha descobert que aquest serà el nou eslògan de marca de la companyia. El conseller delegat ha tancat la jornada recordant que “el que fem com a empresa és important per a moltes persones”.

