Saps com s'han de gestionar les incidències sanitàries al metro?
En els darrers anys, el temps d'aturada del servei per causes externes, bàsicament assistències sanitàries per clients indisposats, ha anat prenent més protagonisme. Però, què podem fer per minimitzar-ho?
Darrerament, s'ha produït un canvi pel que fa als temps d'aturada del servei de metro. Anys enrere, un percentatge important d'aquest temps corresponia a causes tècniques (avaries de material mòbil o d'infraestructures), però l'excel·lent treball preventiu que es du a terme als trens i a les instal·lacions, així com l'efectiva actuació del personal que intervé en la circulació, l'han reduït d'una manera dràstica. Per contra, el temps d'aturada per causes externes ha anat prenent més rellevància i ha arribat a un 60%, el 37% del qual el motiven clients indisposats.
És per això que es va decidir incloure aquest tema en les formacions i els reciclatges de tot el personal, amb l’objectiu de donar a conèixer als empleats quins casos es poden trobar i explicar-los com han de gestionar una assistència per un client indisposat, a més de com haurien d'actuar en cada cas. A hores d'ara, gairebé 1.800 treballadors ja han fet aquesta formació.
Un dels elements que s'utilitza és un vídeo de suport produït per treballadors voluntaris que permet veure situacions força habituals que es viuen al metro i que ofereix formes d'actuació que, preservant sempre la seguretat, permeten reduir els temps d'aturada.
Ara, aquest vídeo s'ha posat a disposició de tots els treballadors que vulguin recordar la formació rebuda, ja sigui per consultar algun dubte en concret o per refrescar els consells generals que s'hi inclouen. S'hi pot accedir clicant aquí.