Preguntes i respostes del webinar “La gestió de la Covid-19 a TMB: perspectives i reptes”
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, va respondre bona part de les preguntes dels assistents, tot i que per manca de temps algunes preguntes van quedar pendents.
L'esdeveniment va arribar a gairebé 1.500 persones, de les quals una tercera part van poder-lo seguir íntegrament. Les preguntes que van quedar pendents de resposta s'han agrupat per temàtiques.
Bitllet senzill
TMB implantarà properament el bitllet senzill electrònic amb validació sense contacte a l'autobús. L'usuari podrà comprar el tiquet amb l'aplicació mòbil i el validarà escanejant un codi QR quan pugi a bord del vehicle. L'aplicació mòbil, la TMB App, permetrà a partir del mes de juny la compra en línia i la validació del bitllet senzill d'autobús.
Informar els clients del nivell d'ocupació
Per facilitar la planificació del viatge i evitar aglomeracions, TMB ha posat a disposició dels ciutadans, des del dia 25 de maig, un aplicatiu que mostra indicadors de l'ocupació mitjana estimada. Es pot consultar la informació per línia, sentit, estació i franja horària per al metro; i per línia, sentit i franja horària per al bus. Així, els usuaris poden conèixer amb antelació l'espai disponible en cada itinerari i poden prendre decisions sobre els horaris i els recorreguts dels desplaçaments que hagin de fer. Aquests indicadors es mostren en l'entorn del web corporatiu de TMB i també s'hi pot accedir a través de l'aplicació TMB App.
Demanda de servei de platges
En funció de com evolucioni el procés de desescalada i s'identifiquin les necessitats de demanda es planificarà l'oferta per oferir el millor servei.
Servei d'intervenció
El restabliment del servei es decidirà de forma coordinada amb la resta d'operadors del transport públic, en el marc de l'ATM. Al personal els facilitaran els equips de protecció necessaris per realitzar la seva funció.
Actualment, el personal del servei de metro està participant en un dispositiu especial per facilitar el flux adequat de les persones, el control de la utilització dels serveis, així com prestar ajuda i acompanyament als usuaris en el compliment de les normes d'higiene i els consells pràctics de prevenció, com ara portar en tot moment la mascareta posada, deixar espai respecte de les altres persones a les màquines de venda i validació, mantenir la màxima distància a les andanes i parades, circular per la dreta als enllaços, cedir els ascensors a les persones amb mobilitat reduïda, etcètera.
Restabliment del servei 'non-stop' de metro
No hi ha cap data concreta prevista. L'avanç en les diverses fases de la desescalada i la disponibilitat de plantilla seran elements claus per al restabliment del servei non-stop de metro.
Senyalització de seient
En aquest moment TMB ha optat per informar de forma intensiva a través de tots els seus canals d'informació, tant físics com digitals i audiovisuals, a bord dels combois, vehicles i estacions: cartelleria, MouTV, megafonia, web, panels d'informació, campanyes amb vinils, xarxes socials. En tots aquests suports TMB recorda, a través dels seus canals d'informació, l'obligació d'utilitzar les mascaretes, d'evitar els desplaçaments en hores punta per evitar aglomeracions, de respectar la directriu del Govern de mantenir com a referència l'ocupació de dos viatgers per metre quadrat i la meitat de les places de seients disponibles, de rentar-se les mans amb freqüència....
Teletreball: un cop definit el model de teletreball, es dotarà dels equips i recursos necessaris?
TMB és coherent amb el compromís col·lectiu que està demanant a les empreses i les administracions per tal de facilitar el teletreball i flexibilitzar els horaris d’entrada i sortida dels seus empleats per facilitar la distribució dels desplaçaments en franges horàries més amples. En aquest sentit, s’està facilitant el teletreball a totes les persones que poden fer-ho.
T-Mobilitat
La crisi del coronavirus ha aturat puntualment el procés de desplegament d'aquest projecte, que coordina l'ATM i que es estratègic per a l'evolució del transport públic. Les administracions han mostrat el seu interès a recuperar el seu procés d'implantació tan aviat com les condicions ho permetin.
Potenciació del compromís social i dels projectes de voluntariat a TMB
El nou model organitzatiu aprovat recentment expressa d'una manera clara el compromís de TMB amb la societat. En aquest moment estem elaborant el nou Pla de Responsabilitat Social de la Companyia, que incidirà d'una manera molt directa en la nostra responsabilitat envers l'assoliment dels objectius de desenvolupament social i sostenible, entre d'altres la promoció de la dona, la diversitat i també el voluntariat. En aquest sentit, com a companyia ens hem de sentir molt orgullosos de les iniciatives socials que hem desenvolupat durant aquesta crisi, i d'una manera molt especial del treball desenvolupat pels conductors/es que es van oferir voluntàriament, de forma massiva, per traslladar malalts.
Estarà disponible la presentació per consultar-la?
Sí, es pot tornar a veure tot el webinar complet o la versió reduïda i visualitzar la presentació al canal de TMB a Youtube.