Andana de metro de la L2 / Arxiu TMB
Andana de metro de la L2 / Arxiu TMB

L’Àrea Operativa de Metro obté la certificació ISO 9001 i UNE-EN 13816

La ferma aposta de l’àrea d’operacions de metro amb la qualitat del servei fa que es canviï l’estratègia de certificar les unitats de negoci una per una i es passi a l’obtenció d’una certificació global de tota l’àrea. 

Redacció - José Antonio Rodríguez González, tècnic de qualitat de TMB / 17.06.13 - 12:24h

Recentment l’Àrea Operativa de Metro (AOM) ha superat l’auditoria de certificació de qualitat ISO 9001 i UNE-EN 13816 realitzada per LGAI Technological Center (Applus), empresa certificadora i acreditada per ENAC.

La certificació UNE-EN 13816 és una norma europea que, en matèria de transport col·lectiu, especifica els requisits de qualitat en aspectes com servei ofert, puntualitat i regularitat, seguretat, accessibilitat, informació al públic, atenció al client, confort i respecte pel medi ambient.

L’abast de la certificació inclou les línies convencionals, línies automàtiques i el servei de suport a la xarxa, amb les unitats del Centre de Control de Metro (CCM), Seguretat i Protecció Civil (USPC), Seguretat Ferroviària (SF), Centre d’Informació a l’Usuari (CDIU) i Enginyeria de la Producció (EP).

L’assoliment d’aquest repte ha estat possible per l’alta implicació de tots els professionals que participen en el procés, i és una demostració clara de la importància que té l’acompliment de les expectatives de lusuari/client i de com l’AOM té en compte aquestes necessitats en la gestió del dia a dia del servei de metro de la ciutat de Barcelona.

Història de les certificacions de l’AOM

Aquesta certificació global de l’AOM en ISO 9001 i UNE 13816 és el resultat final de la implantació de les polítiques de qualitat cooperatives iniciades a TMB l’any 1999 amb la certificació en ISO 9001 del Centre de Control de Metro.

Des d’aquesta primera certificació es va anar ampliant el nombre d’unitats/gerències certificades en ISO 9001 i shi van incorporar GL2, GL3 i GL11.

Fruit de les evolucions de les polítiques de qualitat corporatives i de lorientació al client en la gestió d’AOM, l’any 2010 GL3 obté amb èxit la primera certificació UNE-EN 13816.

L’obtenció d’aquesta certificació UNE 13816 en GL3, juntament amb les experiències exitoses de les anteriors, fa possible que en aquest any 2013 s’hagi fet una única certificació global per a tota lAOM, tant en ISO 9001 com en UNE 13816.

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB