L'enquesta de satisfacció, una oportunitat d'opinar sobre el servei
TMB participa en una nova edició de l'estudi de satisfacció dels usuaris d'autobusos urbans, juntament amb empreses d'11 ciutats més, integrants del Grup Internacional de Benchmarking de Bus.
Recollir dades, unificar metodologies i compartir bones pràctiques són algunes de les virtuts dels grups de comparació o "benchmarking" que existeixen en molts sectors de la prestació de serveis. El Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG), fundat el 2004, facilita l'aprenentatge mutu entre diferents operadors d'arreu del món, a partir de dades registrades per les mateixes empreses i també aportades pels usuaris en estudis d'opinió periòdics.
La base de l'estudi és una enquesta anònima, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos de TMB, tant si ho fa habitualment com si és un client esporàdic, visitant la secció específica del web.
El qüestionari consta de vint afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a vuit categories o atributs del servei: disponibilitat, accessibilitat, informació, temps, atenció al client, confort, seguretat i impacte ambiental. També es demana una valoració del pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei.
Els integrants de l'IBBG són actualment, a banda de TMB, les empreses de transport de superfície de París, Londres, Brussel·les, Dublín, Lisboa, Nova York, Seattle, Vancouver, Mont-real, Sydney i Singapur. En conjunt gestionen flotes que sumen 30.000 vehicles i faciliten 6.000 milions de viatges anuals.