Equip d’enginyeria de bus al Triangle Ferroviari / Pep Herrero
Equip d’enginyeria de bus al Triangle Ferroviari / Pep Herrero

Orientats a millorar la qualitat del servei de TB

L’equip humà d’Enginyeria de Bus està ubicat a l’edifici del Triangle Ferroviari i lintegren 15 persones. Pertanyen a l’Àrea Tècnica de Bus i estan repartits entre els departaments de Nous Desenvolupaments i Enginyeria de Bus.

Redacció - Enginyeria de Bus / 25.02.13 - 09:28h

Aquests dos departaments tenen les tasques totalment imbricades i es recolzen entre ells.

El departament de Nous Desenvolupaments té com a funció principal la recerca de noves tecnologies i desenvolupaments per millorar d’una manera eficient i sostenible mediambientalment la flota de bus i la col·laboració amb diferents organismes en nous projectes.

Enginyeria de Bus té la funció principal de donar suport a la resta de lempresa en tot l’àmbit d’innovació tecnològica relacionada amb els vehicles, així com implementar tots aquests nous projectes dins de la flota de bus. També sencarrega de realitzar el procés d’adquisició de nous autobusos i assessorar en tota mena d’aspectes sobre la tecnologia relacionada i la legislació aplicable. I col·labora amb institucions i fins i tot amb els fabricants en el desenvolupament dels seus nous components i/o vehicles.

El bus és un concepte molt ampli que incorpora molts vessants de la tècnica moderna aplicada als nostres vehicles: mecànica, electricitat, electrònica, telecomunicacions, pneumàtica, etc. És important no perdre de vista en cap moment conceptes tan importants com la seguretat, lergonomia, la funcionalitat i fins i tot el disseny. Totes aquestes disciplines s’orienten a millorar la qualitat del servei que TMB ofereix i ajuden a resoldre els problemes que diàriament puguin sorgir.

Projectes tecnològics

En aquests últims anys són molts els projectes tecnològics desenvolupats per aquest equip de professionals.

Projectes com Retrofits Híbrids, que consisteix en la transformació de 70 vehicles dièsel Euro III i Euro IV en híbrids, o el projecte Retrofit GNC, que consisteix en la transformació de 10 vehicles de GNC a híbrids. Altres projectes són la instal·lació d’extintors automàtics a tota la flota de TMB, la instal·lació de filtres d’emissions en 435 vehicles dièsel Euro II i Euro III, 338 Eminox i 97 Pirelli, amb els quals s’assoleixen nivells EEV, -Enhanced Enviromental Vehicle-.

També han dut a terme l’estudi de dispositius economitzadors de combustible, fan assajos d’aparells, additius i altres sistemes que apareixen en el mercat, amb l’objectiu de reduir el consum i les emissions dels vehicles, així com l’estudi d’additius per a la lubricació de motors, consistent en proves i assajos amb additius per perllongar la vida dels motors i millorar-ne el rendiment.

Actualment estan duent a terme el desenvolupament d’un minibús elèctric per tal de donar servei a les línies de bus de barri de TMB. Estan treballant juntament amb carrossers, fabricants i altres enginyeries, per desenvolupar un vehicle capaç de donar les prestacions que demanen les necessitats dexplotació de TMB.

En noves tecnologies destaca l’estudi de la diversitat de sistemes de tracció i d’acumulació d’energia elèctrica i la seva aplicació als vehicles híbrids i elèctrics, així com en accessibilitat i com a membres de l’Observatori d’Accessibilitat Universal ─juntament amb la Diputació de Barcelona i l’AMB─, col·laboren a millorar els accessos als serveis de transport públic per a tothom.

Finalment, la col·laboració en altres projectes europeus portats a terme fins a l’actualitat ─Compro, EBSF, Electrification of the Bus System, etc.─ fa que TMB continuï sent un referent en el món del transport i obre els ulls a les novetats que es produeixen arreu del món.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB