
Igual sí que cal!: TMB inicia una campanya per potenciar el tracte igualitari i no discriminatori
Les diferents peces de la campanya, d’àmbit intern, abordaran temes com els micromasclismes, el llenguatge inclusiu o el respecte a la diversitat.
La Marta està en una reunió amb quatre companys de diferents departaments. Un d’ells, el David, introdueix tothom amb nom, cognom i càrrec, menys a la Marta, que és presentada com “la companya de màrqueting”. Quan la Marta demana una rectificació, el David li contesta que no en faci un gra massa, que no cal. Doncs sí, igual sí que cal.
Aquest (#IGUALsíquecal) és el lema de la campanya que iniciem dins TMB per conscienciar sobre la necessitat de canviar actituds que perjudiquen les persones i la convivència: el masclisme o els prejudicis cap a diversos col·lectius (el col·lectiu LGTBI, les persones amb discapacitat, les persones migrades...) per motius relacionats amb l’orientació sexual, la identitat o expressió de gènere, la religió o la cultura d’origen, entre d’altres.
La campanya tindrà presència a totes les dependències de feina de TMB a través de pòsters amb escenes que criden a la reflexió per fomentar el respecte cap a tothom. Les situacions que apareixen als cartells, tot i ser fictícies, es basen en experiències similars que han estat recollides per una comissió que s’ha creat per enriquir el contingut de la iniciativa.
Han format part de la comissió persones de les operacions de Bus i Metro, i també ha estat representada l’associació Visibles, que treballa en favor del col·lectiu LGTBI de TMB, així com el departament de Responsabilitat social, Dona i Diversitat i l’àrea de Persones. Amb les seves opinions i aportacions, s’ha acabat de gestar la campanya, que s’ha desenvolupat des de Disseny Gràfic i Comunicació interna.
Una iniciativa de llarg recorregut
En els primers quatre pòsters, veiem situacions discriminatòries cap a una dona, una persona del col·lectiu LGTBI, una persona en cadira de rodes i una persona negre. A sota de les imatges i la conversa dels protagonistes, un text contextualitza la situació tot recordant el lema de la campanya (#IGUALsíquecal) i una altra etiqueta relacionada amb l’escena en concret (per exemple #EsborrarPrejudicis).
A partir de setembre, nous cartells s’incorporaran a la campanya per conscienciar sobre aquelles actituds que, sense ser majoritàries, encara poden estar donant-se en diferents àmbits de l’empresa, i està en la mà de tothom ajudar a canviar-les.
Si heu viscut alguna situació que heu sentit com a discriminatòria i voleu que es reculli en properes edicions de la iniciativa #IGUALsíquecal, podeu fer-la arribar al correu comunicaciointerna@tmb.cat.