Una versió de la Nit dels Museus sota terra
L'Espai Mercè Sala se suma a la Nit dels Museus i obrirà aquest dissabte fins a la 1 de la matinada. Cinc estacions de metro llueixen aquests dies reproduccions sobre vinil d'obres d'art d'alguns dels museus participants.
Aquest dissabte TMB se suma a la Nit dels Museus i obre la sala d'exposicions Mercè Sala, situada al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de metro a l'estació de Diagonal, des de les 7 de la tarda fins a la 1 de la matinada.
Els visitants de la sala del metro podran veure una mostra que recull les fotografies més emblemàtiques dels projectes participants en l'edició d'enguany del Festival de Fotografia Documental de Barcelona “DOCfield >15”, que utilitza el tema “The Heart of the Matter” (El quid de la qüestió) per abordar aspectes emblemàtics del nostre temps, com el conflicte, la corrupció, el capitalisme, el declivi econòmic, la identitat de la cultura o la lluita.
El metro es vesteix amb l'art dels museus
Amb motiu de la celebració de la Nit dels Museus les andanes d'algunes estacions de metro es converteixen en petits museus, ja que llueixen reproduccions sobre vinil de grans dimensions de tot tipus de peces i obres d'art d'alguns dels museus participants. En el disseny hi ha reservats espais perquè els usuaris es facin fotos i comparteixin a les xarxes socials les seves imatges fent servir l'etiqueta #bcnesmuseu.
Concretament, les reproduccions de gran format es poden veure en 5 estacions: Ciutadella / Vila Olímpica (L4), en què hi ha representats el Museu Europeu d'Art Modern (MEAM), el Museu de les Cultures del Món i el Born Centre Cultural; Guinardó / Hospital de Sant Pau (L4), en què s'hi pot veure l'Hospital de Sant Pau; Universitat (L1/L2), on hi ha el CCCB, el Macba i el Museu Marítim; Passeig de Gràcia (L2/L4), on tenen protagonisme la Fundació Tàpies, la Lògia, el Museu Egipci, la Fundació Suñol i La Pedrera, i, finalment, l'estació de Clot (L1), que recull una mostra del Museu del Disseny, el Museu de la Música i Can Framis.

