Vols conèixer la nova promoció d’agents d’innovació?

El José Miguel, la Dulce i el Jorge són tres dels empleats que s’estan formant a la UPF per convertir-se en agents d’innovació, i ens expliquen com estan vivint aquest procés. 

Redacció - Innovació / 20.12.21 - 14:00h

Avui, els 27 empleats arriben a la meitat de la formació. Per davant encara els queden tres mesos de feina i investigació per aconseguir dissenyar un projecte final que serà avaluat per un comitè d’experts a l’última sessió.

Fins ara han realitzat 6 mòduls en què han tractat temes com la volatilitat del món actual, la importància de l’empatia en el procés d’innovació o com poden potenciar la seva creativitat, tot des d’una visió molt pràctica i dirigida al sector de la mobilitat.

Per commemorar el pas de l’equador hem volgut conèixer com estan vivint aquesta oportunitat i quines són les seves impressions. Aquestes han estat les respostes dels tres entrevistats, el José Miguel, que és CTO a l’L3; la Dulce, responsable de qualitat i medi ambient, i el Jorge, conductor/formador de Bus.

Moltes felicitats a tots tres per haver arribat fins aquí! 

Com valoreu l’oportunitat que la companyia us ha ofert, formant-vos en un centre de reconegut prestigi internacional com és la Universitat Pompeu Fabra, i amb docents de primer nivell?

José Miguel: La formació sempre és important, i poder comptar amb eines, espais i docents de qualitat facilita l'entorn d'aprenentatge amb millors resultats per a l'alumnat.

Dulce: Em sembla una iniciativa extraordinària que no sempre es dona. Encantada de poder participar en aquesta tercera edició d'agents d'innovació.

Jorge: És una experiència molt positiva, ja que permet el contacte amb altres companys de l'empresa de diferents departaments. També s'ha de recalcar l'experiència i els coneixements dels professors que ens imparteixen les matèries.

Avui arribeu a la meitat del curs. S’estan complint les vostres expectatives? 

José Miguel: I tant, en el procés d'ideació, la comunicació és primordial, i amb aquest curs s'està promovent molt, amb el resultat corresponent de trencar barreres i millorar la comunicació entre diferents àmbits on es veu que tots podem ajudar i ser ajudats.

Dulce: Sí, m'està agradant molt l'organització i estructura del curs.

Jorge: Sí, ja que ens permet tenir una visió diferent de com s'articula la innovació des d'una vessant docent per poder aplicar-la a l'entorn laboral.

Aquest és el primer contacte formatiu que teniu amb la innovació?

José Miguel: No, he rebut formació anteriorment al meu grau i en altres empreses, però sempre és interessant seguir aprenent. Encara que la base pot ser la mateixa, les eines, mètodes o manera de fer canvien. D'aquesta manera podem guanyar diferents visions o saber aplicar-ne una o una altra segons la situació.

Dulce: Sí.

Jorge: No, he participat en diferents grups de treball, alguns dels quals s'han implantat a TMB.

Sabíeu que TMBinnova va llançar fa uns mesos el curs Compromís amb la Innovació, un curs introductori que posa les bases de la innovació?  

José Miguel: Ho vaig veure, però personalment no m'ha sigut possible realitzar-lo.

Dulce: Sí, ho vaig veure anunciat en la intranet.

Jorge: Si, el coneixia i l'he realitzat per ampliar els meus coneixements, vaig tenir la sort de veure la notícia del curs a la intranet de l'empresa.

Abans de començar el curs, havíeu participat en iniciatives innovadores?

José Miguel: L'any passat vaig participar amb un grup de companys al repte Estació del Futur, amb la idea Metrolineres. Vàrem tenir la sort de ser escollits com a guanyadors i ara mateix s'està implementant la prova pilot. Com que crec en el processos d'innovació, sempre demano als companys/es que registrin les idees que tenen a la plataforma TMBinnova.

Dulce: Com a treball en una assignatura de la carrera.

Jorge: He participat en el disseny del mirall que utilitzem a TMB de l'empresa Inmesa, i també en la senyalització dels autobusos de quatre portes per indicar als passatgers que tenen l'alternativa de la segona porta d’accés.

Ja teniu en ment algun projecte que us agradaria desenvolupar? 

José Miguel: Estem en un moment de plantejar els nostres reptes a un espònsor extern. Hi ha diferents possibilitats: Centrar-nos en monetització de la informació fent que faciliti la possibilitat de millora de preus. Millorar la sensació de seguretat a les línies Bus/Metro. I augmentar els passatgers tipus turista redirigint-los a serveis que oferim més adients per al seu perfil.

Dulce: Alguna idea, pendent de desenvolupament pel grup de treball.

Jorge: Sí, tinc diverses idees, com per exemple com haurien de ser les parades-estacions del bus del futur, on crearíem les bases d'una millora en la informació, accessibilitat i serveis. Un altre projecte que m’agradaria desenvolupar seria com augmentar la seguretat en la conducció amb els nous sistemes ADAS i AVAS embarcats als nostres autobusos o que es poguessin implantar, i com a últim projecte la transformació d'autobusos antics de combustió interna en autobusos elèctrics, cosa que ens permetria un reciclatge de la flota realitzant un Retrofit.

Creieu que el vostre entorn laboral us hi ajudarà?

José Miguel: Habitualment, per a una bona innovació és fàcil trobar ajuda, així que al nostre terreny està obtenir-la.

Dulce: Espero que sí.

Jorge: Tinc l'esperança que sí, ja que les propostes van en la línia dels eixos estratègics de TMB per a un futur pròxim.

Ens podeu fer cinc cèntims dels vostres projectes de final de curs?

José Miguel: El nostre eix és la digitalització. D'aquesta manera volem oferir serveis/informació d'interès amb capacitat de ser monetitzada. Crear un canal digital on l'usuari pugui demanar ajuda o denunciar algun acte de manera ràpida des del seu smartphone. Millorar l'experiència de mobilitat del turista des del moment que arriba a l'aeroport, i ser la guia per visitar Barcelona de la mà de TMB.

Dulce: Estan en procés, però tot apunta que proposarem accions que mesurin l'impacte en el medi ambient i prioritzin la utilització del transport públic.

Jorge: Els nostres projectes van enfocats a millorar l'experiència del client turista des d'una visió de transformació digital. Dit de manera breu, perquè encara hi estem treballant i hem de decidir quines línies de treball i projecte finalment desenvoluparem, el primer seria com millorem la sensació de seguretat percebuda pel turista. El segon, de quina manera podem fer que el preu dels bitllets turístics siguin més assequible. I el tercer, com aconseguir augmentar el passatge del client turístic per obtenir més ingressos, oferir un servei total i ser l'alternativa favorita del client.

Moltes gràcies pel vostre temps, molt d’èxit i ens veiem d’aquí a tres mesos, un cop hagueu finalitzat el curs.

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB