La informació al personal de conducció de bus evoluciona amb una nova versió de l’aplicatiu
El SIC (Sistema d’Informació al Conductor) 6.0 manté l’ordenació de la informació que tenia fins ara, però incorpora millores com una menor fatiga visual o major simplificació i claredat en els missatges.
El Sistema d’Informació al Conductor (SIC) es va posar en marxa al voltant de l’any 2005, amb la finalitat que fos la finestra que unifiqués per al personal de conducció la informació provinent dels diferents sistemes embarcats.
Aquesta primera versió pivotava, principalment, en la informació provinent del Sistema d’Ajut a l’Explotació (SAE), però va anar evolucionant durant els anys integrant, per exemple, nous sistemes embarcats, com la T-Mobilitat o el sistema d’adquisició del bitllet senzill mitjançant el pagament amb targeta de crèdit.
Ara s’ha donat el pas d’actualitzar la seva imatge i millorar-ne les funcionalitats. Aquesta renovació del SIC ha basat els canvis en les necessitats recollides des de diversos grups: des d’anotacions realitzades pel personal de conducció a aportacions fetes des de diferents àmbits de l’operació de Bus, així com l’aprofitament de les millores que la tecnologia posa a disposició a dia d’avui.
Navegació senzilla i més informació en temps real
En la nova versió, s’hi han fet destacables millores tècniques, algunes de les quals impactaran favorablement en l’ús que en fan les conductores i conductors. Però, tot i així, es manté el concepte global de l’eina, motiu pel qual acostumar-se a la nova versió no implicarà especial dificultat.
L’èxit de les primeres proves pilot en autobusos de la línia V11, ubicada a la cotxera de Ponent, permet ara continuar amb la seva extensió gradual fins al total de la flota.
Un dels principals canvis que percebrà qui utilitzi la nova versió seran els colors: amb l’objectiu d’evitar possible fatiga visual, el disseny general està basat en l’ús d’una escala de grisos. També trobarà que s’hi han incorporat nous pictogrames que ajuden a identificar les opcions dels menús de manera més ràpida i intuïtiva.
En són exemple els pictogrames que informen de la regulació del servei: vermell per a les situacions d’avançament, groc per als retards i verd quan el bus va en hora (tots ells amb una barres de graduació per colors que indiquen si la desregulació és major o menor).
L’aportació de més informació en temps real és un altre dels aspectes que s’ha prioritzat en aquest reforçament de la digitalització i aprofitament de la tecnologia. El sistema embarcat, a banda d’informar de les alteracions programades, va recollint en temps real aquelles noves que puguin estar produint-se i dona avís per tal que puguin ser consultades, si així ho requereixen, pel personal de conducció.
Per a més informació, deixem l'enllaç a un vídeo explicatiu del renovat SIC.