Aspecte de la nova funcionalitat de la GenTMBapp
Aspecte de la nova funcionalitat de la GenTMBapp

GenTMBapp continua ampliant serveis, ara amb el registre de peticions de bus

El personal de conducció podrà registrar les seves peticions des de la GenTMBapp, permetent la millora de la comunicació i evitant malbaratar paper. La nova funcionalitat s’anirà desplegant paulatinament pels diferents CON.

Redacció / 11.10.23 - 09:00h

Una eina integrada a la GenTMBApp permetrà al personal de conducció registrar les seves peticions. Aquest sistema complementarà (des d’avui, al CON d’Horta; paulatinament, a la resta de cotxeres) les anteriors comunicacions en paper.

Aquesta digitalització de la gestió de peticions del personal de conducció d’autobusos comporta avantatges per als usuaris i usuàries, per a la gestió dels processos i també en termes de sostenibilitat. D’una banda, es milloren les comunicacions i se simplifica l’accés i la traçabilitat de la informació; de l’altra, el sistema és més respectuós amb el medi ambient, ja que deixa d’emprar paper.

Èxit de la prova pilot a Horta

Fins ara, aquest tipus de peticions es basaven en la utilització del paper, on es registrava la sol·licitud que es lliurava a la corresponent Oficina de Centre per la seva gestió. En una experiència prèvia es va habilitar un formulari, però únicament com a interfície de registre de les sol·licituds, sense modificar les gestions i comunicacions posteriors.

Abans de començar el desplegament a totes les cotxeres, a finals de setembre es va donar el tret de sortida amb una prova pilot de dues setmanes al CON d’Horta. El resultat favorable en aquest pilot (que impactava en un col·lectiu de més d’un miler de conductors i conductores) permès ara continuar estenent la nova solució.

Els principals eixos que es destaquen en aquesta acollida inicial com a millora en l’operativa de personal són: facilitar a la plantilla de conducció la consulta en temps real de la seva petició, transparència en la gestió i reducció de l’ús del paper vinculat a aquests tràmits.

Ús intuïtiu

La primera acollida ha estat molt satisfactòria, tant pels diferents rols que participen en la gestió de peticions, com pels diferents perfils de peticionaris. S’ha observat que la solució digital s’utilitza de forma repetida, el que ajuda a la consolidació del nou canal.

L’eina que s’ha integrat a la GenTMBApp, a més de registrar les peticions, permet al personal de conducció veure les variacions d’estat de les mateixes i la resolució final. Aquestes comprovacions es fan d’una manera senzilla i intuïtiva basada en un codi de colors. L’eina també permet, quan és el cas, rebre les comunicacions de la seva persona gestora.

La implementació de la digitalització inclou també la gestió de les peticions rebudes, afavorint el seguiment i la traçabilitat de les sol·licituds, així com les comunicacions entre els diferents rols implicats en la seva gestió.

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB