Inspecció d’un títol en una intervenció intensiva al metro / Pep Herrero
Inspecció d’un títol en una intervenció intensiva al metro / Pep Herrero

Continua l’evolució a la baixa dels indicadors de frau

El pla contra el frau a les xarxes de metro i autobusos de TMB, en marxa des del 2010, continua donant fruits. Ja són en conjunt menys del 3% dels viatgers els que mantenen aquesta pràctica incívica i insolidària.

Redacció / 08.03.13 - 13:56h

Lany passat vam publicar els resultats d'un estudi que demostrava que el pla de mesures contra el frau (no pagar el bitllet o fer-ne un ús incorrecte) estava servint per reduir lincivisme de manera substancial. Lúltima onada de lestudi, corresponent a la tardor del 2012, indica que les mesures de prevenció i persecució del frau continuen sent eficaces, i per tant es mantindran.

Lestudi es basa en comptatges fets sobre el terreny per observadors no identificables situats en vestíbuls de metro i dins dautobusos en marxa, loctubre i el novembre passats.

Segons aquest estudi, els defraudadors al metro representen el 3,09%, líndex més baix dels últims anys. Des del 2009 sha reduït la xifra a menys de la meitat.

Pel que respecta als autobusos, el frau continua baix, ja que suposa el 2,71% dels viatges. El treball de camp de lestudi es va fer enmig de la inestabilitat laboral de la tardor passada, cosa que explica un repunt de 5,5 dècimes en comparació amb la dada de lany anterior. Queda lluny, igualment, del 3,27% registrat el 2009.

El civisme al transport públic de Barcelona evoluciona millor que a les ciutats semblants daltres països. Al gràfic adjunt es pot veure com el 2011 quedava ja bastant per sota de la mitjana del 4,97% de les ciutats europees, americanes i asiàtiques de les quals es coneixen dades a través dels benchmarkings Nova i Comet.

Índex de frau en xarxes de metro de ciutats mitjanes i grans

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB