Completada la reforma del vestíbul principal de Virrei Amat
Continua avançant la millora de l’accessibilitat a la xarxa de metro pel que fa a la infraestructura. Des del 22 de març és obert al públic el nou vestíbul, més ampli i adaptat, de l’estació de Virrei Amat, de la línia 5.
L’obra realitzada pel Departament de Territori i Sostenibilitat a l’estació de Virrei Amat ha estat de notable envergadura i complexitat. El vestíbul del costat Fabra i Puig ha estat remodelat i ampliat, dels 200 metres quadrats anteriors als 500 actuals. A més, s’ha renovat l’arquitectura interior, el paviment, els revestiments i la línia de peatge. Als dos accessos existents se n’hi ha afegit un tercer des de la plaça Virrei Amat. L’accés, adaptat a les persones amb mobilitat reduïda, compta amb escales fixes i mecàniques i un ascensor que connecta l’exterior i el vestíbul. També s’han renovat els altres accessos a aquest vestíbul.
A més de l’ascensor que connecta el nivell del carrer amb el vestíbul, se n’han instal·lat dos més entre el vestíbul i les dues andanes, per a la millora de l’accessibilitat. D’altra banda, s’han eixamplat les escales a les andanes i s’han incorporat escales mecàniques entre els nivells d’andana i el vestíbul.
Acreixement d'andanes
Les andanes s’han acrescut per reduir el desnivell fins a les portes dels trens i millorar l’accessibilitat per a tots els usuaris, dins de les limitacions que imposa el fet de tractar-se d’una estació en corba i amb la via peraltada, i alhora s’hi han implantat encaminaments per a invidents. D’acord amb la normativa, s’ha construït una nova sortida d’emergència directa al carrer des del nivell d’andanes.
L’obra de millora d’accessibilitat de l’estació de Virrei Amat s’ha fet amb un calendari diferent del de les estacions semblants de la línia 5 a causa d’un canvi de planificació. Inicialment, d’acord amb el Pla Director d’Infraestructures 2001-2010, la reforma havia d’anar associada a la construcció d’un intercanviador amb la línia 4. Més recentment, el 2008, aquest intercanviador es va descartar i es va haver de reprojectar, licitar i adjudicar l’obra.
Les estacions amb ascensor ja són 119
Amb Virrei Amat, ja són 119 les estacions que compten amb ascensors i altres facilitats per a persones amb mobilitat reduïda, de 139 (el 85,6%). Recentment van culminar els treballs d’accessibilitat de les estacions de la línia 4 de Bogatell i Llacuna.
TMB continua treballant amb el Departament de Territori i Sostenibilitat i altres administracions per aplicar solucions d’accessibilitat a les seves xarxes, que beneficien tant la població en general com les persones amb diferents tipus de dificultats que mereixen una atenció especial. En concret es treballa en mesures de minimització de la separació entre trens i andanes en algunes estacions de manera que es facin compatibles els criteris d’accessibilitat i les condicions segures de l’operació ferroviària.