Vehicle de la línia H6 a la ronda del General Mitre / M.Á. Cuartero
Vehicle de la línia H6 a la ronda del General Mitre / M.Á. Cuartero

Més freqüència i més velocitat a les línies de la nova xarxa

Les primeres línies de la futura nova xarxa de bus experimenten a partir d'aquesta setmana una millora de les prestacions, que es tradueix per als usuaris en més freqüència de pas, més regularitat i temps de viatge més curts.

Redacció / 06.05.13 - 12:39h

Les cinc línies de la nova xarxa de bus que impulsen TMB i l'Ajuntament de Barcelona, les denominades D20, H6, H12, V7 i V21, passen a circular a partir d'ara a intervals d'entre 5 i 8 minuts els dies feiners, des de l'hora punta del matí fins passades les 9 de la nit. El detall de l'oferta de cadascuna es pot consultar a la web.

La reducció del temps de viatge i dels intervals de pas és possible gràcies a la suma de diverses actuacions per part de l'Ajuntament de Barcelona ─pel que fa a la infraestructura viària─ i de TMB ─pel que fa a l'organització del servei i la distribució dels recursos─. En els mesos posteriors a l'entrada en funcionament de les cinc línies, es va dur a terme un estudi per identificar punts de congestió en els recorreguts, del qual s'han derivat canvis en la semaforització de cruïlles, la delimitació d'alguns trams de carrils bus, lleus moviments de parades i altres mesures per afavorir la marxa dels autobusos.

Carril bus a la plaça d'Espanya

Entre les actuacions, destaca l'habilitació d'un carril bus a l'interior de la plaça d'Espanya que possibilita una disminució d'entre 4 i 5 minuts del temps de recorregut dels autobusos de la línia V7 (Pl. Espanya - Sarrià) a l’hora de fer la volta a la plaça. Pròximament, a més, els conductors disposaran d'un rellotge de compte enrere per aprofitar la coordinació semafòrica al moment de la sortida de la terminal.

Pel que fa a la línia H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig) s'ha actuat en tres punts per reduir les interferències amb el trànsit privat: a Mitre entre Mandri i Escoles Pies, al carrer Cartagena amb ronda del Guinardó i al gir des de la Gran Via de Carles III cap al tronc central de la Diagonal en sentit Llobregat. A les dues terminals de Zona Universitària i Fabra i Puig s'hi instal·laran també rellotges de compte enrere coordinats amb els semàfors.

Valoració de 7,6 sobre 10

Les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus es van crear l'1 d'octubre del 2012. Un estudi realitzat a partir de 880 entrevistes al març passat denota que els usuaris n'estan satisfets, amb una nota global de 7,6 sobre 10 (superior a l'última nota del conjunt del servei de bus, que és de 7,2). Una gran majoria, el 83,7%, considera que la implantació de la nova xarxa serà beneficiosa i en destaquen sobretot l'increment de la informació de servei (71%), la rapidesa (61%) i la freqüència (60%).

Tal com es va anunciar, a la tardor s'ampliarà la nova xarxa de bus amb la implantació de cinc línies més, tres d'horitzontals i dues de verticals: H8 (Collblanc - La Maquinista), H10 (Collblanc - La Pau), H16 (Paral·lel - Diagonal Mar), V3 (Zona Franca - Sarrià) i V17 (Port Vell - Carmel).

Proves en buit dels híbrids biarticulats

D'altra banda, continuen les circulacions de prova sense passatgers dels dos primers autobusos híbrids biarticulats, de 24 metres de longitud, adquirits per TMB per incloure'ls de manera experimental en línies d'altes prestacions de la nova xarxa ortogonal. La previsió és que al llarg del mes de maig comencin a fer circulacions de reforç amb passatge a la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda). El tercer biarticulat s'espera que arribi a Barcelona al juny.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Conceptes
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB