El conseller Vila, directius de SocMobilitat i responsables de Territori mostren els prototips de validadors / Departament de Territori i Sostenibilitat
El conseller Vila, directius de SocMobilitat i responsables de Territori mostren els prototips de validadors / Departament de Territori i Sostenibilitat

La validació sense contacte de la T-Mobilitat, en prototip

Aquest matí s'han presentat públicament els primers dispositius de validació sense contacte del sistema T-Mobilitat, que s'implantarà al transport públic de l'àrea de Barcelona el segon semestre del 2016.

Redacció / 11.02.15 - 16:38h

A l'inici de la jornada "T-Mobilitat: El futur de la mobilitat a Catalunya", el conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l'ATM, Santi Vila, ha mostrat els primers prototips de terminal validador sense contacte d'aquest nou sistema tarifari, que comportarà una modernització en la tecnologia i també un gran canvi en la gestió del transport públic col·lectiu els pròxims anys.

La T-Mobilitat és una targeta que s’adaptarà a cada usuari i que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada, en funció del grau d’ús del sistema i de les característiques personals que donen dret a bonificacions. Substituirà per tant més de 80 títols integrats per una única targeta. El sistema de pagament també variarà, ja que es podrà fer des d’Internet, el mòbil o per postpagament.

El projecte l'executa l’empresa SocMobilitat, formada per CaixaBank, Fujitsu, Indra i Moventia, que assumeix la inversió necessària. Des de la tardor del 2014 s’està duent a terme el procés d’implantació dels equipaments i sistemes a tot el conjunt d’empreses de transport de l’àmbit integrat de l’àrea de Barcelona, la principal de les quals és TMB.

Instal·lació de 14.000 terminals

Es tracta d'un gran canvi de conceptes i de maquinària, ja que comporta la instal·lació de 14.000 terminals d’interacció amb l’usuari, com ara passos de control d’accés en vestíbuls, màquines de venda i recàrrega, els equipaments embarcats en vehicles i les consoles de conductor, entre d’altres. La previsió és que la T-Mobilitat entri en servei a la primera corona de Barcelona (on opera TMB) el segon semestre del 2016 i que progressivament s’estengui a tot Catalunya, segons ha informat el Departament de Territori en un comunicat.

En el mateix acte, el conseller Vila ha avançat que el seu departament està treballant en dues iniciatives legislatives perquè la mobilitat privada contribueixi a finançar el transport públic. Es tracta de les futures lleis d’adaptació i mitigació del canvi climàtic i de finançament del transport públic. “Si el Govern de Catalunya, com passa en qualsevol societat moderna, aposta per una mobilitat i un transport públic sostenible, ha de garantir-ne un finançament correcte i, per tant, la mobilitat privada que sigui contaminant haurà de ser gravada d’alguna manera”, ha assegurat.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB