El taller de Boixeres implantarà l’energia solar fotovoltaica

El Taller de Boixeres es convertirà a mitjans d'any en el primer centre de treball de la Xarxa de Metro que implantarà l'energia solar fotovoltaica. 

Redacció / 28.01.20 - 09:08h

La instal·lació d'una marquesina solar fotovoltaica per a autoconsum a l'estacionament de cotxes elèctrics del Taller de Boixeres de la línia 5 del Metro és la prova pilot per fer les primeres passes cap a la generació d'energia solar fotovoltaica a la xarxa de Metro.

L'objectiu és aprofitar l'energia neta generada per l'autoconsum i evitar emissions de CO2, estalviar el consum elèctric de companyia i evitar la radiació de calor en els vehicles aparcats a l'estacionament del taller de Boixeres.

Es tracta d'una marquesina petita, per a 20 places de vehicles, 10 per cada banda, que alimentarà els carregadors elèctrics ja disponibles a l'estacionament. La generació d'energia fotovoltaica serà per a autoconsum propi del centre i de la seva flota de vehicles elèctrics. Es preveu una generació anual de 60.300 kWh, equivalent a recórrer 300.000 km/any en cotxe elèctric.

El taller de Boixeres ha estat l'emplaçament triat per a la prova pilot, perquè compta amb un ampli espai d'estacionament de vehicles que està ben orientat cap al sud, no té ombres i és idoni per a la instal·lació d'una marquesina solar que aprofiti tota la seva superfície per generar energia neta, que serà d'autoconsum per a la càrrega de vehicles elèctrics corporatius i del mateix taller.

Tota l'obra de la instal·lació de la marquesina d'energia solar fotovoltaica té un cost total de 83.047,58 € sense IVA, i es preveu que podrà estar operativa a partir del segon semestre de l'any.

Metro va fer l'any passat l'estudi de viabilitat i potencialitat de la implantació de l'energia solar a Metro. Es va analitzar la capacitat de producció solar fotovoltaica en diferents emplaçaments dels centres de treball de Metro, amb cobertes exteriors com Santa Eulàlia, Sagrera, Boixeres, l'edifici d'oficines de Miramar i Telefèric inferior, Telefèric superior, Tramvia Blau i taller Zona Franca ZAL.

L'estudi va revelar que els principals emplaçaments potencials eren el Centre de Can Boixeres i el Taller de Zona Franca ZAL, per tenir un preu d'instal·lació més competitiu per volum i, per tant, una taxa de retorn de la inversió competitiva. Comptant les cobertes de la xarxa convencional es podria alimentar l'equivalent a 5 estacions de la xarxa convencional al 100% amb energia solar, i fins a 8 estacions si es considera també el Taller de Zona Franca ZAL.

Aquesta prova pilot obre la porta a d'altres que vindran, ja que tota l'energia generada per Metro pot ser autoconsumida. Per tant, el rendiment i estalvi en aquesta modalitat de generació és òptim, ja que la generació d’energia fotovoltaica es produeix en la franja horària en què els preus de l'energia comprada són els més alts.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB