Diumenge, 24 de març de 2019

La salut comença per tu mateix

 

COIB

La salut comença per tu mateix

De tant en tant cal recordar totes aquelles coses que pots fer per cuidar el teu benestar personal. Tenir un estil de vida saludable és la suma de petits gestos diaris i pot suposar una gran diferència que repercuteixi en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social. La teva implicació és essencial.

Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona / 13.05.15 - 10:39h

Un dels eixos més importants és seguir una alimentació saludable: variada, agradable, suficient i capaç de proporcionar l'equilibri nutritiu que necessita cada persona en cada etapa i cada circumstància de la vida. Es tracta d'escollir bé els aliments i les racions, però també de fer de quatre a cinc àpats poc abundants (esmorzar i/o mig matí, dinar, berenar i sopar) al dia, mastegar bé, hidratar-se adequadament, cuinar amb mètodes senzills, amb poc greix i poca sal i, naturalment, evitar o moderar el consum d'alcohol i el tabac. Si vols saber què més pots fer per cuidar la teva alimentació fes clic aquí.

Un estil de vida saludable està molt condicionat també per l'activitat física, un eix indispensable que ─junt amb una alimentació saludable─ et permetrà mantenir-te en el pes adequat a la teva edat. Es pot considerar que la situació ideal per mantenir una activitat física saludable és fer activitat física moderada o vigorosa mitja hora o una hora al dia entre tres i cinc dies per setmana, en el cas d’una persona físicament activa. Si una persona vol començar a fer exercici físic després d'haver estat inactiva durant un llarg període de temps caldrà que comenci per una activitat física lleugera. El tipus d'activitat física dependrà en bona mesura de l'edat.  Si vols saber més sobre l'activitat física i com adaptar-la a les teves necessitats i condicions, fes clic aquí.

L'estat d'ànim, pensar en positiu, aprendre a afrontar diferents situacions de vida i mantenir-se actiu intel·lectualment són aspectes que fan que l'equilibri físic i mental vagi a favor nostre. Fomenta l'autoestima, influeix positivament en la salut mental i ajuda a relacionar-nos amb el nostre entorn. Les habilitats socials i de comunicació es poden aprendre: saber escoltar, parlar amb un to de veu adequat, empatitzar i saber demostrar les emocions són eines relacionals. Es tracta d'un esforç que només pots fer tu. Si vols saber quines coses pots fer en aquests aspectes, fes clic aquí.

Aquest és un text adaptat de la plataforma infermeravirtual.com

 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB