Orange i Movistar, els nous operadors de veu i dades de TMB

Millorar la seguretat, desenvolupar la transformació tecnològica de les comunicacions i obtenir un estalvi econòmic superior al 50% són els punts claus del canvi cap als dos operadors.

Redacció / 14.03.22 - 09:31h

El juny de l'any passat es va adjudicar el servei de les comunicacions de veu fix, de veu mòbil i dades de TMB, que estava dividits en dos lots, als operadors Orange i Movistar. Fins a finals del mes de març d’enguany, aquest servei està proveït per Vodafone.

El canvi d’operadors comporta per a la companyia un estalvi del 53% respecte al preu de licitació.

Contracte amb Orange

El contracte té una durada de cinc anys i està valorat en 1.156.210,39 euros.

Suposa un avenç tècnic significatiu en la comunicació entre els diferents centres de treball de la companyia, ja que dona més estabilitat, millora l'amplada de banda i reforça la seguretat, i és una millora en el desenvolupament del projecte de transformació tecnològica de les comunicacions fixes perquè optimitza el servei gràcies a la renovació dels sistemes i a la millora de la seguretat de les operacions.

Amb aquesta evolució, TMB es converteix en el propietari de la seva adreça IP, amb tot el que això suposa en termes de flexibilitat i autonomia, i obté així el reconeixement com a organisme Autonomous System, AS.

Cal destacar la implantació del servei de seguretat en les comunicacions  AntiDDoS d'Orange, que permet seguretat perimetral davant de possibles ciberatacs.

Contracte amb Movistar

El contracte té una durada de cinc anys i està valorat en 4.422.475,64 euros.

Inclou tot el servei de comunicacions mòbils corporatives: es canvien els dispositius i terminals, es millora la cobertura als centres de treball i s'incrementa el volum de dades contractades. Inclou també la comunicació de dades mòbil de tots els autobusos i trens, i aconsegueix una millora significativa en el volum de dades de què es disposarà per transmetre informació de servei. 

Per garantir la qualitat del servei i atendre les possibles incidències, s’ha contractat un servei personalitzat de gestió de les comunicacions mòbils de TMB amb personal de Movistar dedicat. 

 

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB