Dimarts, 20 d'agost de 2019

Menja sa sense escalfar-te el cap

 

Menjar sa / AECC

Menja sa sense escalfar-te el cap

Per portar una alimentació sana no és necessari buscar entre les desenes de dietes prometedores que sorgeixen constantment. N'hi ha prou amb mantenir una dieta variada en la qual es consumeixin tots els tipus d'aliments existents en les proporcions adequades.

Servei de Prevenció-Medicina del Treball, en col·laboració amb l’Associació Espanyola contra el Càncer, AECC / 04.01.17 - 16:23h

 

Alimentació i prevenció del càncer

És l'anomenada dieta mediterrània, la de tota la vida.

El càncer de mama no es pot evitar, però sí que hi ha aspectes de la vida d'una dona que afavoreixen la disminució del risc de patir-lo.

  • Els aliments més recomanables (diàriament). En general, totes les fruites, verdures i hortalisses, cereals, pa, oli d'oliva, i per anar alternant, arròs, pasta o patates. 
  • Molt recomanables (diverses vegades a la setmana). Llegums, peix, ous, carn, embotits i fruita seca. 
  • Poc recomanables (es poden consumir amb moderació i ocasionalment). Begudes alcohòliques, greixos saturats (mantega, nata, fritades...), fumats, farines refinades, salazones, benzopirenos (part torrada dels aliments fregits o rostits), llaminadures, refrescs amb gas i rebosteria. 

Amb aquesta base ja pots organitzar els teus menús sans. Aquí tens uns consells, tant si menges a la feina com a casa però no tens gaire temps per preparar el menjar: 

  • L'organització és fonamental, fer un menú setmanal i dedicar-te a cuinar la majoria dels plats en una tarda per congelar-los és molt pràctic. Però ja que et poses el davantal, afegeix-hi més quantitat i cuina més racions. Podràs menjar en més d'una ocasió i estalviaràs temps. 
  • Per seguir la dieta mediterrània no és necessari fer els guisats de l'àvia a foc lent durant tres hores. Només cal tenir una mica d'imaginació i saber barrejar els diferents sabors. Per exemple, unes mongetes o cigrons cuits barrejats amb un sofregit amb força hortalisses fan un plat molt nutritiu i rodó que pots acompanyar amb un filet de pollastre o peix a la planxa. 
  • Les amanides són un plat ideal per portar en tartera, perquè pots portar l'amaniment a part en un pot i afegir-lo a l'hora de menjar. A més, l'amanida pot ser un plat únic, ja que admet gairebé tots els nutrients: gall dindi, pollastre, ou cuit, pasta, arròs, llegums, etc.  
  • L'aigua i la fruita hauran d'estar sempre presents en cada àpat.
 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB