Formació amb certificat de qualitat
El departament de Formació de TMB ha superat, per dotzè any consecutiu, l’auditoria externa del sistema de gestió de qualitat de formació, d’acord amb la norma ISO 9001:2008.
Així ho ha confirmat Applus+, l’empresa externa de certificació que ha emès el certificat en el desè any de funcionament del sistema de gestió de la qualitat certificat en l’àmbit formatiu.
Això no fa res més que mostrar el compromís de TMB amb la qualitat, que actualment compta amb 11 àmbits certificats que segueixen aquesta mateixa norma. D’aquesta manera, gairebé el 75% de la plantilla pertany a unitats certificades que segueixen la ISO 9001, això sense comptar uns altres dos àmbits certificats segons normes UNE específiques de qualitat de servei en el transport públic de viatgers.
Dotze anys de treball certificats
Durant més de dotze anys s’han planificat, executat i avaluat milers d’activitats formatives segons el que està recollit als 28 documents propis de Formació, (2 directrius, 16 procediments i 10 instruccions). Però a més de superar les corresponents auditories, s’ha mantingut viu i en moviment el cercle virtuós de la millora contínua i s’ha fixat el focus en el client, cosa que vol dir posar en primer lloc la persona que participa, utilitza i es beneficia dels serveis de formació, la gent de TMB.
El treballador, el protagonista de la millora contínua
Com en qualsevol procés de qualitat, els treballadors, a través de les no conformitats, tenen la possibilitat de fer les seves aportacions, que queden registrades al sistema i provoquen una acció de reflexió i la posterior implantació de les millores que s’acorden per esmenar la situació.
La implantació dels sistemes de qualitat a TMB ve de lluny
La de formació va ser la setena certificació obtinguda a tot TMB i la segona de les àrees funcionals, després de la del CST. Les predecessores van ser les del CCM, el CRO, el CST, la GL2 de Metro, els Punt TMB i la del Servei de Disseny de l’Oferta de la Xarxa d’Autobusos, avui integrada als CON.
Durant aquests anys Formació s’ha esforçat a acompanyar i servir tant les àrees de negoci com les de suport en el creixement de les xarxes, l’aplicació de nous i millors models organitzatius, l’adopció de noves tecnologies i de noves formes de treballar i de relacionar-nos entre nosaltres i amb els ciutadans, en moments de bonança econòmica i també en moments de més estretors. Tot això, sempre compromesos amb la qualitat, el client i la sostenibilitat.