Balanç de Tria la teva causa i Mou-te 2023
Prop d’un milió i mig de persones han pogut veure l’exposició divulgativa de la causa “El millor anunci del món” a l’intercanviador de l’estació de metro Diagonal L5 i FGC
L’any passat es va desenvolupar la tretzena edició del projecte “Tria la teva causa”, el procés de participació de la plantilla TMB per escollir la principal iniciativa solidària de l’any. Amb un 28,17% dels vots emesos, la lluita contra la leucèmia i altres malalties oncològiques de la sang, iniciativa presentada per la Beatriz Mera Valladares, de seguretat ferroviària, va ser la causa solidària escollida pels treballadors i treballadores de TMB.
Durant el darrer trimestre de l’any, es van dur a terme un seguit d’activitats de conscienciació amb el lema “Mou-te” en col·laboració amb la Fundació Josep Carreras, entitat que va recolzar la causa i es van fer activitats de sensibilització i conscienciació en l'àmbit intern i extern.
Així del 20 de novembre al 15 de gener de 2024 es va fer una exposició divulgativa de la causa, “El millor anunci del món” a l’intercanviador de l’estació de metro Diagonal (L5) FGC on un total d’1.460.629 persones l’han pogut veure. El 18 de desembre es va fer una visita institucional a l’exposició.
El 14 de desembre es va fer l’activitat infantil “Conte contes” amb l’explicació del conte infantil “El bebè forçut” publicat per la Fundació Josep Carreras. L’activitat, que es va desenvolupar a l’estació de Guinardó Hospital de Sant Pau (L4), van assistir les nenes i els nens de 2n i 3r de primària de l’escola Torrent d’en Melis del Guinardó.
El 19 de desembre es tancaven les activitats de la tretzena edició a l’estació d’Universitat amb una xerrada a càrrec del doctor Felipe Macias, sobre les característiques i el procés a seguir per fer-se donant del moll de l’os, alhora que es feia una acció de captació de donants de moll de l’os a càrrec del Banc de Sang i Teixits de Catalunya.
Finalment, cal parlar de la campanya de difusió realitzada.
Destaquem els quatre episodis del vídeo pòdcast “La casa sonora de la GenTMB” emesos, amb les aportacions de professionals sanitaris de la Fundació Josep Carreras, de la Beatriz, dels donants i de responsables de TMB que han ajudat a difondre el projecte; les comunicacions internes fetes a tota la plantilla de TMB; l’espot de campanya del MouTV i els posts a les xarxes socials; la nota de premsa conjunta amb motiu de la visita institucional a l’exposició; l’espai al web de TMB/Fundació durant tota la campanya; el circuit d’opis digitals i els mailing JoTMBé a unes 300.000 persones.
Gràcies a tothom que ha participat i us emplacem a la catorzena edició d’aquest projecte participatiu que aviat donarà el tret de sortida.