L’ampliació de la nova xarxa s’estrena sota la pluja
S'ha fet efectiva l'entrada en servei de cinc línies de la nova xarxa de bus, tres d'horitzontals i dues de verticals, dins del procés d'implantació del projecte de transformació del transport públic en superfície impulsat per l'Ajuntament de Barcelona i TMB.
Entre les 5 i les 6 del matí, com estava previst, han començat a circular les línies de la nova xarxa de bus H8 (Camp Nou - La Maquinista), H10 (Badal - Olímpic de Badalona), H16 (Paral·lel - Fòrum), V3 (Zona Franca - Can Caralleu) i V17 (Port Vell - Carmel). També s'ha estrenat la línia d'aportació 143 (La Pau - Sant Adrià). El director general de Bus, Jaume Tintoré, ha fet èmfasi en la normalitat amb què s'ha produït l'inici, tot i les condicions ambientals adverses. "Tenim totes les línies de la nova xarxa passant amb la freqüència d'entre cinc i vuit minuts prevista", ha constatat.
I és que, pel fet de ser un dia plujós, la congestió circulatòria ha estat superior a l'habitual en l'hora punta del matí, cosa que ha obligat el centre de control a adoptar mesures de regulació per mantenir els intervals de pas programats. Tintoré ha ressaltat el paper dels conductors, els comandaments a peu de carrer i els operadors del Centre de Regulacíó en la tasca de gestió de les línies minut a minut.
Adaptació als canvis
Els responsables de TMB i l'Ajuntament de Barcelona han valorat que la majoria dels usuaris s'han adaptat bé als canvis que ha portat la posada en marxa de les cinc noves línies, gràcies a la intensa campanya informativa desenvolupada la setmana anterior, que inclou la presència d'uns 200 informadors en punts clau. Aquests canvis han estat comunicats també als usuaris i a la ciutadania mitjançant canals diversos, des de cartells i fullets a banderoles, avisos a les parets, web, dispositius mòbils, etc.
La suma de les cinc línies creades el 2012 i les cinc que han entrat avui en funcionament conforma una malla de 93,5 quilòmetres de longitud caracteritzada pels recorreguts rectilinis, l'alta freqüència, la bona connectivitat i l'abundant informació de servei. S'espera que al voltant del 30% del passatge de bus en dies laborables (180.000 viatges) faci el seu desplaçament en aquesta xarxa.
La creació d'aquestes línies ha suposat la substitució de les línies 15, 28, 43, 44 i 72, així com l'adequació del recorregut de les línies 14, 19, 34, 36, 40 i 41. Per afavorir la bona marxa de les línies d'altes prestacions ha ampliat i millorat els carrils bus, s'ha actuat en la programació semafòrica i s'han habilitat o traslladat 120 parades.