Els cent quaranta del Barcelona Bus Turístic
Cent quaranta conductors de bus fan la seva jornada visitant els llocs més emblemàtics de la ciutat de Barcelona.
Treballen repartits en dos torns, matí i tarda, i condueixen un dels 64 autobusos que conformen la flota del BBT ─sis jardineres, cinquanta-set de la sèrie 21 i un històric de la sèrie 21.
Són les sis del matí a la cotxera d’autobusos d’Horta. Dos conductors han començat a fer la revisió, tant interior com exterior, de tota la flota que sortirà a donar servei al carrer. Tres hores més tard, tots els autobusos ja estan revisats i a punt per sortir a donar servei.
Les vuit del matí i la resta de conductors del BBT arriben a cotxera per agafar el seu servei. Es reparteixen entre les tres rutes del BBT, blava, vermella i verda, i es preparen per iniciar el servei.
A un quart de nou ja ha sortit de la cotxera el primer dels BBT, i fins a les dotze del migdia aniran sortint per reforçar el servei. Durant la temporada d’estiu cada 5 minuts hi ha un BBT recollint turistes a les diferents parades del recorregut.
Els conductors de la ruta blava inicien el servei a Sagrada Família i a plaça de Catalunya; la ruta vermella ho fa a plaça de Catalunya, Sants Estació i al World Trade Center, és estiu i estem en temporada de creuers; per la ruta verda els serveis s’inicien al Port Olímpic i a Diagonal Mar.
Quant arriben al punt d’inici de servei es troben amb els informadors de bus que els acompanyaran durant tot el servei.
Tasques
Aquests professionals s’encarregaran de conduir l’autobús per les zones més boniques de la ciutat de Barcelona, dins dels horaris i itineraris corresponents, tenint sota la seva responsabilitat la qualitat del servei prestat a l’usuari.
El client que transporten és un client content, relaxat i somrient, és un client de vacances o de visita turística per Barcelona.
Dins de les seves tasques també destaca comunicar-se amb el centre de control, CR, quan sigui necessari, per comunicar incidències, retards, increments de trànsit, etc. També, si es presenta alguna situació irregular, col·laboren en la resolució eficaç i qualitativa d’aquestes possibles situacions, i canalitzen les queixes i els suggeriments.
En la seva feina no han de donar informació al client sobre preus ni dispensar títols de transport, ja que aquesta tasca la fa l’informador.