El vàndals grafiters no fan vacances

En les darreres setmanes l’activitat vandàlica dels grafiters ha augmentat, tant pel que fa a la quantitat d’intents de pintar trens i instal·lacions com en l’agressivitat contra els cossos de seguretat que vetllen per evitar-ho.

Albert Piqué - Jose Gómez Martínez / 02.09.20 - 12:02h

Els mesos de juliol i agost hi ha hagut un fort increment d’intrusions a les instal·lacions de metro per cometre-hi vandalisme grafiter, 81 s’han produït al juliol i 88 al mes d’agost. La pressió dels equips de seguretat i   l’actuació de les forces i cossos de seguretat pública, ha permès identificar 24 persones autors de vandalisme als trens, que en alguns casos han passat a disposició judicial. TMB ha fet la  denúncia pels danys.

És preocupant l’increment que hi ha hagut en les vandalitzacions de combois en servei i amb passatge, que s’han triplicat respecte a les dades de l’any passat.

En 2019 el cost de retirar murals i restituir els trens al seu aspecte anterior va ser d’1,5 milions d'euros. Però la neteja és només una part dels costos del grafiti ferroviari. Si comptem la vigilància específica dels trens aparcats, les reparacions de danys i altres despeses obligats, cada any el cost supera els 4 milions d'euros.

L’esforç de la companyia se seguirà centrant a evitar aquests actes vandàlics i posar a disposició de les autoritats els seus autors.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Conceptes
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB