Missatge de la campanya adherit al lateral d'un autobús de la línia H6 / Pep Herrero
Missatge de la campanya adherit al lateral d'un autobús de la línia H6 / Pep Herrero

Campanya per difondre les millores de l‘autobús

Aquesta setmana ha començat una campanya de TMB per explicar als ciutadans de Barcelona i altres municipis metropolitans les millores que acumula la xarxa d'autobusos, amb l'objectiu d'incrementar-ne la utilització.

Redacció / 20.03.15 - 12:14h

"Un transport públic més fàcil, sostenible i intel·ligent. Ara, amb més capacitat i millors freqüències". És el resum de l'evolució recent del servei d'autobús que figura a la primera pàgina del fullet de la campanya que TMB està desenvolupant amb la finalitat de popularitzar-lo entre els sectors de població que desconeixen la realitat del transport col·lectiu de superfície.

I és que l'autobús ja no és el que era. El projecte de racionalització que impulsen l'Ajuntament de Barcelona i TMB, la nova xarxa de bus, està molt avançat i ja consta de 13 línies verticals, horitzontals i diagonals, que es distingeixen per les altes freqüències en una gran amplitud horària. Aquesta reestructuració de la xarxa, que és ben valorada pels usuaris i està fent augmentar el passatge, continuarà aquest any amb el desplegament de tres línies més.

La nova xarxa de bus és una aposta per l'eficiència i pel medi ambient que complementa l'esforç realitzat per TMB per actualitzar ambientalment la flota, mitjançant la incorporació de cotxes híbrids i la instal·lació de filtres anticontaminació en els dièsel, fins a convertir-la en la més neta d'Europa.

Eines per informar i acompanyar els viatgers

Paral·lelament, s'han implantat eines i serveis pensats per proporcionar informació i atenció de proximitat, a través de les pantalles d'informació dinàmica de les parades i l'interior dels vehicles, l'aplicació mòbil TMB App i el web. La idea és que el viatger estigui acompanyat, virtualment, des que planifica el trajecte fins que l'acaba.

Tot això és el que vol ressaltar la campanya, que s'està desplegant mitjançant fullets que es distribueixen junt amb el plànol de la nova xarxa, anuncis adherits als laterals i a la part posterior d'autobusos, plafons lluminosos en parades de bus i estacions de metro, un espot de Mou TV, les xarxes socials...

La campanya coincideix amb l'aplicació d'un pla de millora de l'oferta en què s'han reforçat les freqüències de 37 línies, sobretot de la xarxa convencional. Això comporta un augment de capacitat global del 7% en cotxes/km.

Un dels autobusos que mostren els missatges de la campanya de comunicació / Pep Herrero
Un dels autobusos que mostren els missatges de la campanya de comunicació / Pep Herrero
La campanya també es pot veure en plafons lluminosos d'estacions de metro com aquest / Pep Herrero
La campanya també es pot veure en plafons lluminosos d'estacions de metro com aquest / Pep Herrero

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB