Balanç de l’any 2011
El 2011 hem tingut un increment substancial de personal i de flota pel traspàs de línies d’altres centres (41, 50, 51 i 55).
CON Zona Franca / 28.03.12 - 09:49h
Principalment per aquest increment de personal i de flota, s’han donat els fets destacats següents:
Instal·lacions
- Expansió de la superfície útil per aparcar autobusos en 10.000 m2 en habilitar part de l’espai ocupat per l’empresa veïna Foret com a pati annex.
- Instal·lació de diversos mòduls convenientment equipats amb tots els serveis necessaris per operar set línies del centre directament des del pati annex.
- Increment del nombre de places per a turismes particulars del personal amb el pati annex, així com regulació horària en determinades zones del pati destinades a l’estacionament d’autobusos a la nit.
- Ampliació de l’espai disponible a la sala de descans de conductors en 100 m2.
Material Mòbil
- El 2011 es van incorporar 79 vehicles nous; comptant aquests vehicles, el 31 de desembre del 2011 la flota estava formada per un total de 353 autobusos, 100 dels quals eren articulats i els 253 restants, estàndard.
- Es van traslladar els últims autobusos de gasoil. D’aquesta manera, durant el 2011 es va passar a tenir el 100% de la flota amb gas natural comprimit (GNC) com a combustible.
"L’any 2011 s'acabat la instal·lació del SAE-3"
- Augment de la ràtio km/averia, que permet quantificar la fiabilitat dels autobusos. Aquest augment de kilòmetres fets de mitjana per un autobús abans de tenir una avaria es va reforçar durant el 2011 gràcies a l’esforç en matèria de manteniment preventiu i al rejoveniment de la flota.
- Vam tancar l’any 2011 havent acabat la instal·lació del SAE-3 a tota la flota de la Zona Franca. Aquesta versió del sistema d’ajuda a l’explotació ens ha de permetre fer un seguiment més exacte de la situació dels autobusos, amb la consegüent millora en la informació al client, a la parada i a bord del bus, del temps d’espera i de la localització respectivament. Al conductor, li aportarà la possibilitat de millorar el SIC (sistema d’informació al conductor) de manera que sigui més fàcil fer tasques com: rebre, editar i enviar informació utilitzant la pantalla tàctil del SAE.
Explotació
- La plantilla de conductors el 31 de desembre del 2011 era de 899 persones. La diferència, en positiu, respecte de la mateixa data del 2010 va ser de 55 conductors.
- L’absentisme entre la plantilla de conductors ha experimentat un descens i se situa per sota del 7%.
Oferta al client
- L’oferta del CON de la Zona Franca està constituïda per un total de 28 línies regulars que van fer un total de 12.842.000 km l’any passat.
- Es va prestar servei a set municipis de l’àrea metropolitana: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Cornellà, Sant Joan Despí i el Prat de Llobregat.
- El nostre CON, dins de la ciutat de Barcelona, potencia la presència al front marítim i Montjuïc gràcies a la incorporació de les línies 41, 50 i 55.
- S’aprecia un increment d’1.536.616 validacions respecte de l’any anterior. El nombre més elevat de clients transportats és conseqüència directa del traspàs de línies a Zona Franca.
- La satisfacció del client extern se situa, el novembre del 2011, en un 72,6, fet que suposa un increment d’1,8 punts per sobre del resultat de l’estudi de novembre del 2010.