
Una AAC i el personal de seguretat ajuden a recuperar 60 euros perduts a un usuari del metro
La Samara, Agent d’Atenció al Client de l’L3, va trobar a terra 60 euros durant el seu servei. Amb l’ajuda del personal de seguretat de Metro a través de les càmeres de videovigilància van poder retornar els diners a en David, el passatger que els havia perdut.
En David, usuari habitual de metro, va baixar com cada dia a l’estació de Passeig de Gràcia. Durant el trajecte fins a l’andana va perdre 60 euros que portava a sobre sense adonar-se’n. L’AAC que hi havia en aquell moment a l’estació va trobar-los a terra i va iniciar els tràmits interns amb l’ajuda del vigilant de seguretat del CSPC que cobria el torn de tarda.
Durant dies van buscar amb les càmeres de videovigilància la persona i el moment precís on es van perdre els 60 euros. Una tasca minuciosa i d’anàlisi per recopilar tota la informació possible que va acabar donant fruits. La feina ben feta dels vigilants operadors de CSPC revisant les càmeres i els vigilants de seguretat de l’L3 van fer possible dies després trobar a en David de nou al metro per retornar-li els diners. En David no s’ho creia quan li van explicar i va mostrar el seu agraïment per l’atenció que havia rebut pel personal de TMB.
En una trobada a la mateixa estació on es van perdre els diners, es van trobar totes les persones implicades en aquesta història, la Samara, AAC, i en José, en representació de l’equip d’Operadors de CSPC, per fer-li entrega a en David dels seus 60 euros perduts.
Aquesta no és la primera vegada que s’aconsegueix trobar usuaris i usuàries que han perdut diners en efectiu al metro. Tot i que no sempre hi ha un final feliç, històries com la d’en David seria impossible sense l’honestedat i la feina ben feta de tots els treballadors i treballadores de TMB.
Hola Samara, explica’ns com vas trobar els 60 euros a l’estació de Passeig de Gràcia.
Aquell dia jo tenia servei i estava a l’estació a punt de baixar a l’andana per agafar el tren. Anant cap a les dependències, just davant de la cabina de l’estació, al vestíbul, em vaig trobar els 60 euros a terra. Ràpidament els vaig recollir i ho vaig tramitar trucant a Estacions i custodiant-lo a la caixa.
Què vas fer quan vas trobar-los?
Vaig poder fer tots els tràmits a la mateixa estació abans d’agafar el meu tren. Vaig Trucar a Estacions i vam gestionar-ho. Els diners es van quedar custodiats en un sobre específic que tenim per aquests casos i ja els companys i companyes de seguretat van venir a recollir-los.

Esperaves que el tràmit que tu vas començar tingués aquest final feliç?
No, de fet m’alegra molt que aquesta història hagi acabat d’aquesta manera. Crec que és una història molt positiva, que s’hauria de visualitzar perquè és una acció que jo veig treballant i fent els tràmits que toquen doncs s’arriba a tancar el cicle. Em fa il·lusió que hagi acabat d’aquesta manera perquè tramitem moltes coses però aquí un cop ho fem ja perdem la pista del que fem. És una bona notícia veure de quina manera es treballa perquè allò que nosaltres tramitem in situ arribi fins al final.
Què t’ha semblat trobar-te amb en David?
M’ha fet molta gràcia que la persona també hagi estat predisposada a venir ja que és un aspecte molt positiu per nosaltres perquè es visualitzi el nostre treball diari que fem com agents d’atenció al client a metro. Crec que és important que tothom entengui que nosaltres estem aquí també per aquests tipus d’accions
Gràcies a tot el personal implicat per la bona feina!