TMB ha participat al SITCE 2018
Aquest mes de juliol s'ha celebrat al Sands Expo and Convention Centre de Singapur l'International Transport Congress and Exhibition (SITCE) 2018 amb la participació de TMB amb dues ponències.
Supervisió, control i adquisició de dades, SCADA, drons i noves tècniques de manteniment: què estan fent en 6 dels metros del món? Com es preparen? és el títol de la conferència que Ignasi Oliver, director de Manteniment de Superestructures de TMB, va presentar al SITCE. Va parlar de les experiències en CBM i manteniment predictiu, Big Data i Data Mining, inspecció d'instal·lacions des de tren o vehicle de treball i l'ús de drons en sis metros del món: Hong Kong, Hamburg, Moscou, Barcelona, Londres i París.
La ponència de Mireia Clua, directora de Recursos Humans de TMB, al SITCE es titulava L'èxit del transport públic depèn de l'habilitat d’daptació dels seus RH als reptes, dins de la sessió Mirant l’equipament més preciós: els recursos humans, talent, habilitats i canvis generacionals, en què va destacar la digitalització i l'experiència d'empleat per presentar una aplicació pràctica. La resta de participants en la taula rodona van mostrar idees més generalistes.
Totes dues sessions van tenir èxit de públic.
També van participar al 2018 Transport Rail Seminari Internacional (TRSI) a Kuala Lumpur, on Ignasi Oliver va parlar sobre la transformació digital (DT) al Metro de Barcelona i de les experiències que estem fent amb smartmotors. Va destacar que la DT s'hauria de considerar com un tema de millora de coneixement i com un canvi cultural en el manteniment, més que com un tema tecnològic. La DT ha de promoure coneixement i eficàcia per tal de proporcionar el millor servei al nostre client.
Aprofitant la participació de Metro de Seül i Metro de Barcelona a l'esmentat seminari es va realitzar també el segon workshop amb Metro de Seül, en relació al MOU (memoràndum of understanding), que ha permès compartir informació sobre la instal·lació de portes d'andana en estacions existents; parlar sobre el metro sense conductor i l'organització de línies automàtiques i treballar sobre la monitorització d'instal·lacions i d'ocupació de passatge de trens.