Pastís casolà del primer aniversari del perfil @TMBinfo / TMB
Pastís casolà del primer aniversari del perfil @TMBinfo / TMB

Primer any de vida del perfil d'atenció de TMB a Twitter

El compte @TMBinfo, dedicat exclusivament a difondre informació pràctica sobre el servei de metro i bus i atendre consultes, supera els 7.000 seguidors i els 9.600 tuits en el seu primer aniversari.

Redacció / 06.05.14 - 12:10h

El 6 de maig de 2013 naixia el segon perfil de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a la xarxa social Twitter, @TMBinfo, creat amb la vocació d'informar en temps real sobre l'estat del servei i atendre les consultes i dubtes dels usuaris de metro i autobusos. En aquest primer any de vida, el compte d'atenció i informació de TMB a la xarxa social de l'ocellet blau suma més de 7.000 seguidors, 9.600 piulades i un volum de 400 converses mensuals de mitjana. 

El perfil @TMBinfo informa proactivament de les incidències de la xarxa de metro en temps real i de les afectacions al bus relacionades amb esdeveniments al carrer i actuacions de millora en les infraestructures del suburbà, a més de comunicar altres novetats rellevants en el servei. També fa recomanacions per al bon ús del transport públic utilitzant les etiquetes o "hashtags" #metrobcn i #busbcn. Aquest perfil, gestionat per la unitat d'Informació i Atenció Digital, respon les consultes dels usuaris sobre els serveis de TMB els dies feiners en l'horari de 7 a 20 h.

Per la seva banda, l'altre perfil de TMB a Twitter, @TMB_Barcelona, creat l'any 2010 i que ja compta amb gairebé 32.000 seguidors, continua sent un espai de conversa i participació sobre l'actualitat del transport públic, notícies corporatives i articles especialitzats.

TMB es torna “digital”

Precisament la creació d'aquest perfil i la presència de la companyia a les xarxes socials (no només a Twitter, sinó també en altres canals com Facebook, Flickr, Youtube, Spotify i SlideShare) no és casual. 

Actualment TMB té en marxa una campanya de comunicació sota el lema "TMB Digital. La informació viatja amb tu". La campanya subratlla els avenços en informació i atenció al ciutadà que suposen les noves tecnologies aplicades al transport públic i l'esforç que fa TMB per apropar tota la informació sobre els seus serveis de transport a través del conjunt de canals digitals disponibles que posa a l'abast dels usuaris.

En aquest sentit, també es presenten les novetats més recents que la companyia ha implementat per millorar i actualitzar els seus canals de relació amb els usuaris, com ara l'aplicació per a dispositius mòbils TMB App; el nou web mòbil, l'eina TMB Maps Web com una versió renovada del popular “Vull anar” i la secció sobre l'estat del servei al web de TMB.

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB